پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ مرکز رصد و مبارزه با افراطی گری الازهر کنفرانسی با عنوان «زن میان انصاف اسلام و ظلم گروهک های تروریستی» در شهر دانشگاهی نصر مصر برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، رصدخانه مبارزه با افراطی گری الازهر کنفرانسی با عنوان «زن میان انصاف اسلام و ظلم گروهک های تروریستی» در شهر دانشگاهی نصر مصر برگزار کرد.

کمال ریقع مسئول زبان انگلیسی مرکز رصد فعالیت های داعش در الازهر گفت: زنان در زمان های گذشته جایگاه بسیار پایینی بودند و با آنان بسیار بد رفتار می شد، اما اسلام با آمدنش به آن کرامت بخشید و با آن به انصاف رفتار کرد و زن را به جایگاهی که خداوند برای آن تعیین کرده بود، رساند و آن را در نقش مادر، همسر، خواهر و دختر، به عنوان نیمی از اعضای جامعه قرار داد.

 وی افزود: اسلامی که با زن با انصاف رفتار کرده، از تمامی اقدامات و کار های زشت و توهین آمیزی که گروهک های افراطی به آن دست می زنند، مبراست.

کمال ریقع با اشاره به اینکه این گروهک های تروریستی مسائلی را می گویند و عمل کنند که هیچ ریشه ای در دین و هیچ پایه و اساسی در هیچ عرف و قانونی ندارد، تاکید کرد: گمان نمی کردم که روز برسد که زنان از سوی گروهک های افراطی مورد سوء استفاده قرار بگیرند و خودشان را در میان انسان های بیگناه منفجر کنند.

در همین راستا، دکتر ریهام عبدالله مسئول زبان اردو گفت: اقداماتی که گروهک های تروریستی داعش و همتایان آن علیه زنان انجام می دهند، جنایتی است که تاریخ بشریت هیچ گاه نمونه اش را به چشم ندیده است؛ چراکه این گروهک ها به ربودن و تجاوز به زنان اکتفا نکرده، بلکه این زنان را به شکل های وحشیانه و زشت مورد سوء استفاده قرار دادند.

وی افزود: زنانی که توسط داعش مورد تعرض قرار گرفتند، شکست روحی خورده و به هیچ کس حتی به خودشان نیز اعتماد ندارند به گونه ای که به خاطر حوادثی که برایشان اتفاق افتاده، مرگ را بر زندگی ترجیح می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha