چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله طبرسی-نماینده ولی فقیه در مازندران

حوزه/ آیت الله طبرسی با تاکید بر این که استحکام روز افزون ارتباط میان مردم و روحانیت سبب عصبانیت دشمنان اسلام شده است، گفت: دشمن در تاریخ اسلام به ویژه سه دهه اخیر همه توان خود را برای تضعیف جایگاه روحانیت و کمرنگ‌کردن ارتباط میان مردم و روحانیت به کار گرفته، اما همواره با شکست روبه‌رو شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، عصر امروز در همایش ملی ملاعلی و شیخ آقا حسن فاخری، در چالوس، عالمان را مرزبانان حقیقی دین در تاریخ معرفی کرد و گفت: علما برای دفاع و حراست همواره در صحنه حاضر بودند.

وی با بیان این که علما برای شناساندن جایگاه اهل بیت(ع) در جامعه تلاش های بسیاری انجام دادند، افزود: اگر نقش آفرینی علمای دین نبود امروز اسلام ناب جایگاه فعلی را دارا نبود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که شخصیت های بزرگی در این کشور وجود دارند که متأسفانه ناشناخته مانده اند، تصریح کرد: شناسایی و احیاء این بزرگان دینی و معرفی آنها به جامعه یک رسالت مهمی است که باید دنبال شود.

آیت الله طبرسی با بیان این که عالمان دین مستحکم و با اراده در برابر دشمنان و بدخواهان دین ایستادند و از اصل دین حراست و پشتیبانی کردند، خاطرنشان کرد: عالمان دینی وظیفه حراست از مرزهایی را عهده دار هستند که آن طرف مرزها شیاطین زمان حاضر هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که وجود دین و ارزش های اسلامی در جامعه مانع از رشد معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهد شد، تصریح کرد: دین همواره سد محکمی در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان بوده و به همین دلیل دشمن همیشه با دین در مخالفت و دشمنی است.

امام جمعه ساری با بیان این که پیامبر گرامی اسلام(ص) جایگاه یک عالم را برتر از هفتاد عابد معرفی کردند، گفت: این بدان سبب است که شیطان بدعت ها را براى مردم فراهم مى‏ آورد، و عالم آنها را مى‏ بیند و از آنها جلوگیرى مى‏ کند، در صورتى که عابد همه به عبادت خود مشغول است و متوجه آنها نمى‏ شود و آنها را نمى‏ شناسد.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عالمان دینی همواره در میان مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بوده اند، خاطرنشان کرد: مهم ترین دلیل این محبوبیت، اخلاص، مردمی بودن و عمل گرایی علما در طول تاریخ بوده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که علما و بزرگان دینی همواره در خط مقدم دفاع از ارزش‌های ناب اسلامی بودند، افزود: امروز نیز روحانیت همانند گذشته مدافع حقیقی اسلام ناب محمدی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان اسلام همواره در پی خدشه‌دار کردن جایگاه روحانیت بوده‌اند، ادامه داد: حضور روحانیت در عرصه‌های مختلف سبب خنثی شدن توطئه های دشمنان شده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که ارتباط مردم با علما و بزرگان دینی یک ارتباط قلبی و عاشقانه بوده است، تصریح کرد: علما همواره با آغوش‌ باز پذیرای مردم بودند و به مسائل و مشکلات آنها رسیدگی می کردند.

امام جمعه ساری، استحکام روز افزون ارتباط میان مردم و روحانیت سبب عصبانیت دشمنان اسلام شده است، گفت: دشمن در تاریخ اسلام به ویژه سه دهه اخیر همه توان خود را برای تضعیف جایگاه روحانیت و کمرنگ‌کردن ارتباط میان مردم و روحانیت به کار گرفته، اما همواره با شکست روبه‌رو شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که روحانیت از گذشته مرجع دینی و تربیتی مردم بوده ‌است، تصریح کرد: امروز نیز علما و روحانیان پناهگاهی امن برای عموم جامعه هستند و جایگاه این قشر تأثیر‌گذار جامعه اسلامی هر روز در میان مردم مستحکم تر می‌شود.

آیت الله طبرسی با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف جایگاه روحانیت، تصریح کرد: روحانیت باید مراقب باشد، چون دشمنان نظام همه توان وتلاش خود را برای تضعیف جایگاه روحانیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار گرفته اند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha