پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان پیروزی محور مقاومت و شکست داعش را محور سخنان قرار دادند و استعفای سعد حریری را توطئه عربستان و دخالت در امور داخلی لبنان دانستند.

خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه پیروزی محور مقاومت و شکست داعش را محور سخنان قرار دادند و استعفای سعد حریری را توطئه عربستان و دخالت در امور داخلی لبنان دانستند.

آیت الله نابلسی: مقاومت دست از مبارزه بر نخواهد داشت

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه های نماز جمعه گفت: سخن از عدم دخالت و دوری از امور منطقه، یک سخن فریبنده است که با هدف محاصره مقاومت و نابودی قدرت آن به صورت مقطعی، بیان می شود.

وی ادامه داد: کسی که خواستار عدم دخالت و دوری مقاومت از درگیری های منطقه است، خودش از آن دوری نمی کند! بلکه با تمام وقاحت و بی شرمی دخالت می کند و موجب برانگیزی فساد، خرابی و گسترش کشتار و ویرانی می شود.

آیت الله نابلسی با طرح این سؤال که آیا عربستان در یمن، عراق، سوریه و بحرین دخالت نمی کند و از آن دوری می کند؟ اشاره کرد: قبل از اینکه از مقاومت بخواهد به داخل اراضی لبنان عقب نشینی کند، باید از عربستان سعودی، ترکیه و قطر بخواهد که از ارسال افراد مسلح و حمایت تروریست ها و فتنه انگیزی در بیشتر کشور های منطقه دست بردارد.

وی افزود: کسی که امروز از مقاومت می خواهد از امور منطقه دوری کند، فردا از آن خواهد خواست که در درگیری با دشمن اسرائیلی نیز دخالت نکند.

آیت الله نابلسی تصریح کرد: آنها از مقاومت می خواهند که امروز در مقابل جنایت هایی که علیه انسانیت اتفاق می افتد و محاصره، گرسنگی و کشتار ملت ها ساکت بشیند تا در مرحله بعد از آن بخواهد که دست از مبارزه با دشمن اسرائیلی بردارد و در چارچوب عادی سازی روابط عربی اسرائیلی، سلاح را کنار بگذارد.

سید فضل الله: جنگ یمن باید هرچه زودتر پایان یابد

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه بیروت در خصوص اتحادیه عرب گفت: امیداور بودیم که این اتحادیه به تصمیماتی اهمیت بدهد که مصلحت عربی را در پی دارد و قطب نمای آن را متوجه دشمن امت عربی کند که اراضی آن را اشغال و مقدسات آن را مورد تهدید قرار داده است، نه این که به این مسئله توجهی کند و کسانی که خاری در چشم دشمن صهیونیستی و پروژه آن هستند را مورد هدف قرار دهند.

سید فضل الله افزود: ما از اتحادیه عرب انتظار داشتیم تریبونی برای گفتگو با ایران و نیرو های مقاومت باشد که این تنها راه برای پایان نگرانی ها و توقف خونریزی هاست.

سید فضل الله در بخشی از خطبه ها اشاره کرد: با آزاد سازی آخرین پایگاه های داعش در مرز های سوریه و عراق، خطرناکترین پدیده برای جهان عربی و اسلامی و برای چهره اسلامی و مسلمانان رو به پایان است.

وی با اشاره به اینکه ما باید در برابر جانفشانی های بی مانند و تلاش هایی که در این راه شد، سر خم کنیم و شکرگزار باشیم، افزود: امیدواریم که این مسئله استقرار را به منطقه برگرداند و آن را از دایره خونریزی خارج کند.

سید فضل الله در خصوص یمن گفت: این کشور همچنان زیر بمباران قرار دارد و با ویرانی و گرسنگی رو به روست و اوضاع به یک فاجعه ای تبدیل شده است که باز شدن گذرگاه ها در مقابل کمک های انسانی کافی نیست، بلکه باید این جنگ ظالمانه و جنون آمیز هر چه زود تر پایان یابد. آیا جهان این حرف ها را می شنود؟

شیخ دعموش: سقوط داعش، پیروزی تاریخی و راهبردی برای محور مقاومت است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه های نماز جمعه با تاکید بر اینکه گروهک های تروریستی تکفیری و در رأس آن داعش، بیشتر از غربی ها به اسلام اهانت کردند، افزود: این گروهک ها رفتار های وحشیانه و غیر انسانی را  به مدت شش سال به اسم اسلام مرتکب شدند و جنگ، کشتار و تروریسم را در منطقه و جهان گسترش دادند.

وی ادامه داد: این گروهک ها فتنه انگیزی کرده و کشور ها را ویران، ارتش ها را ضعیف، جوامع را از هم پاشیدند و هزاران نفر از مردم بی گناه را کشته و میلیون ها نفر را آواره کردند و همه این ها به اسم دین، اسلام و خلافت اسلامی انجام گرفت.

شیخ دعموش اشاره کرد: امروز حکومت خرافی داعش در عراق و سوریه سقوط کرد و همراه آن تمامی کسانی که این گروهک وحشی را تأسیس و از آن حمایت کردند و ده ها میلیارد دلار هزینه کردند تا اهداف آنان را محقق سازد، سقوط کردند.

وی سقوط داعش در عراق و سوریه را یک پیروزی تاریخی و راهبردی برای محور مقاومت دانست و گفت: این پیروزی بازتاب ها و پیامد های بزرگ و مهمی در منطقه و جهان خواهد داشت و بشریت را از فاجعه ها و مصیبت های پروژه تروریستی تکفیری رها خواهد ساخت و از کشور های منطقه حمایت خواهد کرد.

شیخ دعموش تصریح کرد: عربستان که فتنه انگیزی در لبنان را تجربه کرده و در آن شکست خورده باید از آن عبرت بگیرد و درک کند که لبنان میدان کینه توزی یا جبران شکسته هایش نیست.

وی افزود: عربستان سعودی باید بداند که لبنانی ها ممکن نیست که آتش فتنه ای باشند که او می افروزد و به او و هیچ کس دیگر اجازه نخواهند داد که در لبنان دخالت کنند و خواسته های سیاسی خود را تحمیل و روند سیاسی کشور را تغییر دهند.

 شیخ حمود: منتظر توطئه های دیگر از سوی عربستان هستیم

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه عالمی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه اشاره کرد: ماجراجویی "سهبان" وزیر مشاور سعودی در امور خلیج فارس، با شکست مواجه شد اما ما منتظر توطئه های فراوان با اشکال و نام های مختلف از سوی آنان هستیم.

وی افزود: محمد بن سلمان، ملک سلمان و رژیم آل سعود در این توطئه ها دست داشتند و حکومت آل سعود به طور کلی طی 90 سال نقش سوئی که داشته، همانند این بیست روز اخیر رفتار ناپسند از خود نشان نداده و اینگونه قوانین و عرف را زیر پا نگذاشته است.

شیخ حمود با بیان اینکه این توطئه محکوم به شکست است؛ چرا که بر اساس شکست پایه ریزی شده است، خواستار عبرت گیری از این تجربه تلخ شد و تاکید کرد: این شکست به معنی پیروزی یک گروه لبنانی بر گروه دیگر نیست بلکه این پیروزی متعلق به همه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha