پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراکش سال آینده میزبان اجلاس بین المللی اقتصاد اسلامی خواهد بود

حوزه/ یک مقام ارشد در نهاد اقتصادی پیشرو در مراکش، نسبت به برگزاری اجلاس سال آینده اقتصاد اسلامی در کشور آینده، و توسعه تجارت حلال در این کشور خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از moroccoworldnews، یک نهاد اقتصادی پیشرو در رباط، پایتخت کشور مراکش، نسبت به برپایی «اجلاس بین المللی اقتصاد اسلامی» در سال آینده میلادی، 2018 در این کشور خبر داد.

در مراسم اختتامیه سیزدهمین اجلاس اقتصاد اسلامی در شهر ساراواک مالزی، موسی حطام رئیس این اجلاس تجارت اسلامی خبر از میزبانی کشور مراکش در سال آینده خبر داده و گفت: مراکش پیشتاز توسعه اقتصاد اسلامی در منطقه (آفریقا) است.

حطام پیش از این در یک کنفرانس خبری نسبت به توسعه اقتصادی مراکش صحبت کرده بود و «بانکداری اسلامی» را یک موضوع داغ رو به توسعه در این کشور دانست.

وی در ادامه گفت: اجلاس بین المللی اقتصاد اسلامی به وسعت بخشیدن مرزهای تجاری کمک کرده و متخصصان و سهامداران در این زمینه را گردهم آورده، به آن‌ها در به اشتراک گذشتن دانش و ایجاد شبکه‌های تجاری یاری می‌رساند.

گفتنی است منابع دیگر نیز این خبر را تایید کرده و اعلام نمودند حضور سعدالدین عثمانی رهبر قبلی «حزب عدالت و توسعه» و وزیر امورخارجه فعلی در مراکش در نشست امسال مالزی نشان می‌دهد که سال آینده قرار است این کشور میزبان اجلاس  باشد.

لازم به ذکر است اجلاس اقتصاد اسلامی جهانی در روزهای 21-23 نوامبر 2017 (دو روز پیش) درکوچینگ مالزی برگزار شد و در آن 17 هزار تن از اعضای اجلاس از جمله روسای کشورها، مدیران صنایع از کشورهای اسلامی و غیراسلامی و سایرین برای بررسی تاثیرات و چالش های پیش روی تجارت اسلامی و حلال گردهم آمدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha