پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت وحدت امت‌های اسلامی گفت: علمای شیعه و سنی موانع پیش روی وحدت را شناسایی و برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در دیدار شماری از علمای استان، با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت اظهار داشت: وحدت امت‌های اسلامی یک اصل و ضرورت است.

وی افزود: وحدت و اتحاد امت اسلام، آثار و برکات فراوانی برای جامعه اسلامی دارد و راه سلطه دشمنان اسلام و غربی‌ها و صهیونیست‌ها بر جهان اسلام را می‌بندد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی بابیان اینکه دشمنان اسلام همواره درصدد بوده‌اند با ایجاد و استمرار تنش و درگیری بین مذاهب اسلامی، مانع عزت و اقتدار اسلام و مسلمانان شوند، اضافه کرد: باید همواره عوامل ایجاد تفرقه و اختلاف و درگیری فیزیکی و خونین میان مسلمانان را شناخت و از آن‌ها پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه همه مسلمانان وظیفه‌دارند تا راه ایجاد و ترویج وحدت، تلاش کنند، اظهار داشت: اگر در بین مسلمان اختلاف باشد، به  سود دشمنان بوده و سبب  تضعیف مسلمانان می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه ارتباطات اسلامی مذاهب اسلامی، تبلیغات منفی دشمنان اسلام علیه مسلمانان را افشا و خنثی می‌کند، افزود: ازاین‌رو همزیستی مسالمت‌آمیز با مذاهب مختلف به‌ویژه اهل تسنن امری ضروری و یک اصل و قانون اخلاقی شیعه است.

وی ادامه داد: رفت‌وآمد، مذاکرات و مناظرات بیدارگرایانه با اهل تسنن، اقامه نماز با هم، حضور در مراسم تشییع جنازه آنها، عیادت از بیماران و ادای حقوق اسلامی آنها، از وصیت‌های امام حسن عسکری (ع) به شیعیان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید تمام مسلمانان جهان با پیروی از رهنمودهای ائمه بزرگوار (ع)، با پیروان مذاهب دیگر، به دور از تنش و درگیری زندگی کنند، گفت: رفتار و گفتار زیبا، عامل رفع کینه‌ها و کدورت‌ها و موجب محبت و همدلی و همکاری و وحدت اسلامی می‌شود.

وی با بیان اینکه علما باید تلاش خود را در راه ایجاد وحدت بکار ببرند و نباید بگذاریم بین مسلمانان تفرقه ایجاد شود، اظهار داشت: هدف از و حدت اسلامی این است که مسلمانان تمامی توان و نیروهای خود را به نفع اسلام، دین و قرآن و در زمینه پیشرفت اسلامی برای مقابله با دشمن به کار برند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه وحدت اسلامی یک تکلیف اجتماعی در جامعه باید مطرح شود، خاطرنشان کرد: حضور باشکوه علما در صحنه‌های مختلف، نشان دهنده حمایت از نظام و بصیرت علمای شیعه و سنی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha