جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بسیج

حوزه/ مسئول سازمان بسیج اصناف استان قم گفت: هدف اصلی بسیج اصناف ، ایجاد بازار اسلامی در تراز انقلاب اسلامی و بر اساس منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

سرهنگ پاسدار ابوالقاسم زینی وند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: در راستای هدف کلیدی این سازمان ما در قم به طور متوسط در هر ماه اقدام به برگزاری دو دوره آموزش فقه بازار می کنیم و کسانی که می خواهند پروانه کسب بگیرند یا آن تمدید بگیرند باید حتماً 6 ساعت آموزش فقه بازار را گذرانده و گواهی مربوطه را دریافت کنند.

وی با اشاره به این که یک ششم جمعیت اصناف استان، بسیجی هستند، افزود: جمعیت هدف ما 60 هزار نفر است که حدود 10 هزار نفر از آن ها در شجره طیبه بسیج، سازمان دهی شده هستند.

مسئول سازمان بسیج اصناف استان قم یادآور شد: در حال حاضر 60 اتحادیه در مجموعه اصناف داریم که در 20 اتحادیه پایگاه بسیج دایر شده و در بقیه نیز فعلاً گروه مقاومت تشکیل داده ایم.

زینی وند همچنین با اشاره به این که حدود دو سال است که کلاس های آموزش فقه بازار برگزار می شود، گفت: ترویج فرهنگ اقامه نماز اول وقت در بازارها و پاساژهای قم ، همچنین برگزاری حلقه های صالحین در قالب هیئات اصناف و نیز برپایی اردوهای راهیان نور و زیارتی مشهد مقدس از جمله فعالیت های مهم بسیج اصناف استان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما حدود 100 حلقه صالحین داریم که برای این ها برنامه های خاص فرهنگی در زمینه توجه به برکت و اصل انصاف در کسب و کار و همچنین مسایل دینی و شرعی و نیز اهتمام به اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده و اجرا می شود.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha