جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد رضا عرب زاده-معاون آموزش حوزه علمیه کرمان

حوزه/ حجت الاسلام محمدرضا عرب‎زاده گفت: امروزه سطح علمی جامعه بالا رفته است و طلاب باید سطح علمی خود را ارتقا دهند تا حوزه جایگاه خود را در جامعه از دست ندهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت الاسلام محمدرضا عربزاده، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه ابراهیمیه کرمان، درباره جایگاه علمی حوزههای علمیه در جامعه امروز، گفت: امروزه با گسترده شدن علوم و فراگیر شدن مراکز آموزشی مثل مدارس و دانشگاهها و همچنین وجود رسانههای عمومی، سطح اطلاعات جامعه بالا رفته است و طلاب و روحانیون نیز باید به علم روز مجهز شوند تا حوزه جایگاه خود را در جامعه از دست ندهد.

معاون آموزش حوزه علمیه کرمان با اشاره به اهمیت انس طلاب با کتاب، افزود: هیچ عمل صالحی مثل تلاش علمی در راه خدا نیست. اگر طلبه با کتاب مانوس شود موفق خواهد شد و اگر طلبهای درس نخواند خیانت به دین و امام زمان(عج) خیانت کرده است. درست است که طلبه باید مخلص و مومن باشد، اما مابه تفاوت مومن معمولی و طلبه علم است.

وی در ادامه به شخصیت علمی مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: تمام قدرت های جهان هرآنچه قدرت علمی و نظامی داشتند جمع کردند تا این نظام را از بین ببرند، اما نتوانستند و علت عدم موفقیتشان تدبیر و تیزبینی مقام معظم رهبری بود و این تنها ناشی از علم و ایمان بالای ایشان است که امروزه دشمنان اسلام، اینگونه اسیر تدابیر معظم له شدهاند.

حجت الاسلام عرب زاده در پایان افزود: طلاب ، انس با کتا ب خدا را مورد توجه قرار دهند . قرآن مرتبهای از علم الهی است. طلبه باید با تلاوت قرآن انس داشته باشد. مانوس بودن با قرآن یعنی تدبر کردن در آیات الهی.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha