جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهاجریان

حوزه/امام جمعه طبس با بیان این که تفکر بسیجی همان طور که امام راحل(ره) پیش بینی کرده بود، مرزهای کشور را درنوردید، گفت: تفکر بسیجی سبب ایستادگی مردم عراق، سوریه و بحرین در برابرتکفیری ها شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم مهاجریان مقدم، امام جمعه طبس، در گفتگو با «حوزه» در بیرجند ضمن تبریک ویژه پیروزی بزرگ جبهه مقاومت و نابودی گروه تروریستی داعش، دست نشانده آمریکا و صهیونیست ها در منطقه، اظهارکرد: بسیج، یکی از نهادهای بسیار مهم و تاثیرگذار و از یادگارهای ارزشمند امام راحل(ره) می باشد.

وی با اشاره به این که بر اساس آیات و روایات متعدد، خداوند به پیامبر(ص) جهت ترغیب مومنان به مقابله با دشمنان و مستکبران عالم، دستوراتی داده است، یادآور شد: پیامبر اکرم(ص) با الهام از همین دستورات الهی همواره مردم را علیه دشمنان بسیج می کردند.

امام جمعه طبس ادامه داد: در جنگ های صدر اسلام هم اگر بسیج عمومی و مردمی نبود، قطعا پیروزی حاصل نمی شد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم یکی از بزرگترین افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی را تشکیل بسیج مستضعفین و ارتش 20 میلیونی عنوان کرد و ادامه داد: اگر بسیج و تفکر بسیجی در مدت 40 سال بعد از انقلاب اسلامی نبود، امروز سرنوشت انقلاب به ناکجا آباد می کشید.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین فلسفه های تشکیل بسیج توسط امام راحل(ره) آن بود که همواره مردم را به لحاظ بصیرتی، نظامی و فرهنگی درصحنه نگهدارد.

امام جمعه طبس با تاکید بر اینکه بسیج به مردم بصیرت بخشیده و سبب آگاهی بخشی آنان می شود، یادآورشد: آنچه مسلم است آن است که چنانچه آگاهی بخشی مردم توسط بسیج صورت نگیرد، دشمن نیز از هر راه ممکن برای ضربه زدن به آنان اقدام می کند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با بیان این که ترویج تفکر بسیجی در جامعه، از ضروریات انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: بر کسی پوشیده نیست تحرکاتی آزادیخواهانه ای که حتی امروزه در کشورهای غیر اسلامی نیز وجود دارد، حاصل نفوذ همین تفکر بسیجی است و باید تفکر بسیجی در جامعه روز افزون گسترش یابد.

وی بیان کرد: خداوند را شاکریم که تفکر بسیجی همانگونه که امام راحل(ره) پیش بینی کرده بود مرزهای کشور را درنوردید و اگر چنین نبود، مردم عراق، سوریه، بحرین و... در مقابل گروه های تکفیری ایستادگی نمی کردند.

امام جمعه طبس با اشاره به برنامه ریزی ۳۰ ساله آمریکا برای حضور داعش در منطقه، اضافه کرد: تفکر بسیجی سبب خنثی شدن و از بین رفتن تمامی پروژه های آمریکا در منطقه شد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم ضمن اشاره به این که بسیج به این معنا است که مردم همیشه آگاه و آماده باشند و حرکات دشمن را رصد نمایند، افزود: بسیجی بودن به معنای آن است که افراد در مقابل دشمن ایستادگی کرده و وقتی که این آمادگی و توجه در هرجامعه ای باشد، دشمن نمی تواند نفوذ پیدا کند.

وی ضمن اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر این که "توطئه و دشمنی آمریکا تمام نشدنی است" اذعان داشت: مردم بایستی بصیرت داشته و با حضور فعال در همه زمینه ها، موجبات یاس دشمن را فراهم کنند.

امام جمعه طبس ضمن تشکر از خدمات ارزنده همه شهدا و به ویژه شهدای مدافع حرم، ابراز کرد: رشادت های سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی لرزه بر اندام دشمنان این مرزو بوم انداخت.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با تاکید بر اینکه وظیفه روحانیت، ترویج تفکر بسیجی در جامعه است، مطرح کرد: اندیشه و تفکر بسیجی عامل بقای آرمان های انقلاب است و با حضور با بصیرت روحانیت و بسیجیان پیرو ولایت فقیه در صحنه، دشمن تاکنون نتوانسته و نخواهد توانست به این نظام رسوخ کرده و به اهداف شوم خویش برسد.

وی در پایان اظهار داشت: وظیفه مردم و خصوصا جوانان نهادینه کردن تفکر بسیجی شامل ایثارگری، بصیرت و حضور در همه صحنه های انقلاب است که سبب هراس دشمن می شود.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha