شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تولیت آستان قدس رضوی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خدمت در فرهنگ دینی ما با آنچه در نگاه ماتریالیستی غرب و یا مکاتب انسان‌گرا ارائه می شود، متفاوت است، گفت: خدمت دینی فقط برای جلب رضایت الهی است نه اینکه از روی منفعت‌طلبی یا نوع‌دوستی و کسب آرامش فردی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در مراسم شکرانه «خدمت، عزت و اقتدار» در حرم مطهر امام هشتم(ع)، اظهار کرد: «خدمت» در فرهنگ دینی ما با نگاه منفعت‌جویی‌ و منفعت‌طلبانه‌ای که در فرهنگ مغرب زمین وجود دارد، در تفاوتی اساسی و تقابلی جدی است.

وی توضیح داد: خدمتی که ما تعریف می کنیم با نگاهی که حتی در مکاتب انسان‌گرا از آن یاد می‌شود، متفاوت است؛ گاهی خدمت به دیگران برای آرامش خویش است و گاهی نوع‌دوستی آدم را وادار به خدمت می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به اینکه خدمت در فرهنگی دینی ما مقوله ای جدا از موارد یادشده و فقط برای خداست، خاطر نشان کرد: در این فرهنگ گره‌گشایی فقط برای رضای حضرت حق انجام می شود و جلب رضای خدا را در جلب رضایت امام رضا(ع) می دانیم چرا که امامان و پیشوایان دین واسطه فیض هستند و انسان از طریق آنها به درگاه خدا نزدیک می شود.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به حکم رئیس خادمان که از ابتدای انقلاب برای حضرت آیت الله العظمی خامنه ای صادر شده است، افزود: خدمتی که با نیت خدمت به امام رضا(ع) و خالصانه انجام می شود، خدمتی ممتاز، الهی و ربانی است که مخدوم و خادم را به رتبه بالا می‌برد و از این امر، تفاوت خدمت در فرهنگ رضوی با آنچه به عنوان خدمت در فرهنگ های دیگر مطرح می شود، مشخص است.

وی برگزاری این مراسم را در جوار مضجع نورانی حضرت ثامن الحجج(ع) به منظور شکرانه و تشکر از ذات مقدس ربوبی و به عنوان قدردانی با ادای فرهنگ میزبانی نسبت به مهمانان عالیقدر علی بن موسی‌الرضا(ع) دانست و ابراز کرد: از محضر مقدس مولا، مقتدا و ولی نعمتمان شکرگزاری می کنیم که به همگان توفیق خدمتگزاری در جوار مضجع نورانیش را عنایت فرمود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، خدمت‌رسانی انجام شده از سوی مردم در استان خراسان بزرگ و حرم مطهر رضوی را ارزشمند دانست و از همه خدام، مسئولان، مدیران، خدمتگزاران، روحانیت، جهادگران، نیروهای مسلح و انتظامی و بسیجی قدردانی کرد.

وی در ادامه با اشاره به افتخار و ایثار شهیدان مدافع حرم و خانواده های آنان، خاطر نشان کرد: امروز خداوند را شاکریم که با همه ناباوری هایی که رسانه های خارجی در جهان ایجاد کردند، جبهه مقاومت به پیروزی دست یافت.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: جبهه مقاومت اسلامی در منطقه با همت بسیجیان، تدبیر رهبر معظم انقلاب و میدان‌داری سردار سلیمانی نه فقط بر داعش در سوریه و عراق، بلکه بر استکبار جهانی پیروز شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha