پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ همایش بین المللی منجی موعود

حوزه/ بیش از ۲۵۰۰ نفر از طلاب داخلی و خارجی با حضور در مسجد مقدس جمکران ضمن تبریک آغاز امامت منجی عالم بشریت، در همایشی با عنوان « منجی موعود» با امام زمان(عج) میثاق و تجدید بیعت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این همایش که بعد از اقامه نماز عشا در شبستان بزرگ امام علی(ع) مسجد مقدس جمکران آغاز شد، علاوه بر تولیت این مکان مقدس و مدیر حوزه های علمیه و معاونین آن، بیش از 2500 طلبه داخلی و خارجی از یکصد کشور جهان حضور داشتند.

در این همایش باشکوه پس از هم خوانی قرآن کریم توسط گروهی از طلاب خوش ذوق حوزه علمیه قم، گروه تواشیح غدیر به ذکر مدیحه سرایی امام عصر(عج) پرداختند.

سخنرانی آیت الله اعرافی و حجت الاسلام و المسلمین کلباسی از دیگر برنامه های این همایش بود.

در این مراسم علاوه بر اعلام آمادگی مسجد مقدس جمکران برای ثبت نام از طلاب به منظور خادم افتخاری این مسجد مقدس، حضار در انتهای مراسم مهمان سفره حضرت بودند.

همچنین برخی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از کشورهای مالزی، بنگلادش، ترکیه به نمایندگی از سایر طلاب خارجی ضمن تبریک سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) به نحوه طلبه شدن خود اشاره کردند.

لازم به ذکر است: این همایش فردا با برگزاری دو کمیسیون تخصصی با موضوع «مطالعات قرآنی و معرفتی درباره مسأله ظهور و فلسفه انتظار با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا مؤدب با ارائه 6 مقاله» و «جریان شناسی و مطالعات مهدوی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی علیزاده موسوی با ارائه 8 مقاله» ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha