جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حملات علیه مساجد در هلند بیش از دو برابر افزایش داشته است

حوزه/یک گزارش حقوق بشر منتشر شده توسط دانشگاه صباح الدین زعیم استانبول نشان داد حملات علیه مساجد در کشور هلند در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال پیش، از ۲۸ حمله به ۷۲ حمله افزایش داشته که این رقم بیش از دو برابر شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک گزارش جدید حاکی است حملات به مساجد و مراکز اسلامی در هلند بیش از دو برابر افزایش یافته‌اند.

طبق یک ارزیابی تحقیقاتی که روز گذشته توسط محققان یک دانشگاه ترکی منتشر شد، حملات و هدف قرار دادن مساجد مسلمانان در هلند افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد که نشان دهنده ترویج اسلا‌م‌هراسی است.

گزارش حقوق بشر منتشر شده توسط دانشگاه صباح‌الدین زعیم استانبول حاکی است در سال 2016 میلادی 72 حمله و هتک حرمت به مساجد هلند اتفاق افتاده است که این آمار نسبت به 28 حمله علیه مساجد در سال پیش از آن افزایش قابل توجه بیش از دوبرابر داشته است.

این گزارش تاکید می‌کند که مسئله نژادپرستی و اسلام‌هراسی همچنان به عنوان یک معضل حقوق بشر در کشور هلند به قوت خود باقی است.

همچنین گزارش دیگری که در سال 2017 منتشر شد، نشان داد که مهاجران و پناهجویان خارجی در این کشور نسبت به دیگر مردم هلندی کمتر احساس امنیت می‌کنند. به علاوه ناامن‌ترین اقلیت‌ها در این کشور را سورینام‌ها و به دنبال آنها ترک‌ها تشکیل می‌دهند.

لازم به ذکر است: طبق آخرین آمارها و ارقام، در کشور هلند 475 مسجد و مرکز اسلامی وجود دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha