جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میرعمادی

حوزه/ رئيس شورای حوزه علمیه استان لرستان با تاکید بر این که به روز بودن حوزه وابسته به تحقیق و پژوهش است، گفت: پژوهش ها باید براساس نیازسنجی انجام شود تا خروجی موثری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، با اشاره به اینکه جشنواره علامه حلی (ره) جرأت نگارش و پژوهش را در بین طلاب فراهم می کند، گفت: رشد، بالندگی و نوآوری حوزه های علمیه به پژوهش و تحقیق وابسته است.

وی با اشاره به اینکه در درون علم فقه واژه پژوهش نهفته است، افزود: حوزه های علمیه باید در امر تحقیق و پژوهش پیشتاز باشند و به انجام تحقیق علمی همت بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر ضرورت پرداختن به علم و دانش اظهار داشت:خدمت در راه تبلیغ دین باید با تهذیب نفس،پاکسازی روح و تسلط بر علوم و پژوهش همراه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه انسان باید آگاه به جامعه و مسائل روز باشد خاطر نشان کرد:لازمه نقش آفرینی در دولت کریمه ایجاد نوآوری و خلاقیت علمی است که این نوآوری در سایه پژوهش محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه طلاب باید با شور و انگیزه در جهت ایجاد تحقیق و پژوهش کاربردی و متناسب با نیازهای جامعه قدم بردارند تصریح کرد:بی شک پویایی و نشاط حوزه های علمیه در گرو تحقیق و پژوهش علمی و کارآمد است که طلاب باید با دقت به امر موضوع شناسی متناسب با نیاز جامعه به تحقیق و پژوهش بپردازند.

رئيس شورای حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه وظایف حوزه و روحانیت در دوره مهدویت رسالتی سنگین است، گفت: جمهوری اسلامی پاسدار و حافظ اندیشه مهدوی است و حوزویان در این راستا باید در جهت حفظ و ترویج فرهنگ مهدویت رسالت تبلیغی خود را انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه امروز پیروزی بر دشمنان، جبهه کفر و نفاق و داعش بخاطر ترویج فرهنگ و اندیشه مهدوی است، افزود: اگر تفکر داعش و وهابیت به نابودی کشانده شد، به خاطر تداوم اندیشه مهدویت است که باید شکرگزار این نعمت و اندیشه ناب باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه مبلغان باید در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ مهدویت در جامعه به ویژه قشر جوان کوشا باشند، گفت: مبلغان حافظ و پاسدار اصول و آموزه های ناب اسلام و مکتب تشیع هستند و باید با اخلاص و دلسوزی در جهت حفظ این اهداف و آرمانها رسالت خود را انجام دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha