سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تحول در حوزه

حوزه/ حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه یکی از راه های تحول در حوزه تقویت پژوهش است، گفت: برگزاری جشنواره های علمی از جمله علامه حلی(ره) فرصتی برای ارتقاء توان علمی طلاب جوان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام سید علی موسوی، امروز در آئين اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی(ره) با تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، گفت: طلاب و مبلغان باید با اخلاص و دلسوزی رسالت تبلیغی خود را انجام دهند و با تمام توان از حریم ولایت و سیره اهل بیت (ع) حراست و پاسداری کنند.

وی با بیان اینکه پژوهش و تحقیق موجب بارور شدن دانش در حوزه های علمیه می شود، تصریح کرد: پژوهش نقش عظیمی در بالندگی و نشاط علمی حوزه های علمیه دارد و باید این مهم با دقت و توجه، در حوزه ها پیگیری شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های پیشرفت در هر جامعه ای تحقیق و پژوهش است، ابراز داشت: فعالیت های پژوهشی باید با مطالعه و تحقیق گسترده در راستای خلق آثار کاربردی و فاخر انجام گیرد.

جت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه یکی از راه های تحول علمی در حوزه تقویت پژوهش است، اظهار داشت:  برگزاری جشنواره های علمی از جمله علامه حلی(ره) فرصتی برای ارتقاء توان علمی طلاب جوان است.

وی با اشاره به اینکه در کلاس های پژوهش حوزه باید اساتید با همت مضاعف طلاب را در راستای خلق آثار پژوهشی فاخر تشویق کنند، خاطر نشان کرد: استان لرستان در سال های اخیر از لحاظ پژوهش های حوزوی جزء ۱۰ استان برتر کشور است که تحقق این مهم به همت و زحمات مدیران حوزه های علمیه و اساتید پژوهشی فراهم شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان حوزه های علمیه به عنوان پرچمداران رسالت انبیاء و اولیای الهی باید در جهت تبلیغ و تبیین آموزه های مبین اسلام و مکتب اهل بیت(ع) رسالت تبلیغی خود را انجام دهند، گفت: تبلیغ موثر و کارآمد در گرو خلق آثار پژوهشی حوزویان است که باید طلاب جوان در این راستا تلاش خود را مضاعف نمایند.

وی در پایان با اشاره بر تحقیق و پژوهش کاربردی و به روز و متناسب با نیازهای جامعه توسط طلاب و مبلغان جوان حوزه های علمیه تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha