جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدجواد صابریان

حوزه/ مدیرعامل موسسه علمی فرهنگی دارالعرفان گفت: باید تلاش کنیم فرزندان ما به مسائل اعتقادی رشد داشته باشند چرا که متأسفانه این بُعد اعتقادی در میان فرزندان امروز رشد چندانی نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام‌و‌المسلمین محمدجواد صابریان در مراسم جشن آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) در جمع کارکنان مؤسسه علمی‌فرهنگی دارالعرفان، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در سخنانی اظهار داشت: یکی از مهمترین شاخصه‌های جامعه مهدوی دغدغه‌مند بودن نسبت به حقایق مذهب و مباحث اعتقادی است. منتظر واقعی اگر نسبت به مسائل ضروری اعتقادی بی‌اطلاع باشد در فتنه‌ها و شبهات دوام نخواهد آورد و از صراط مستقیم منحرف خواهد شد.

وی افزود: ما در نماز شبانه مکلفیم که روزی 10 بار سوره حمد را بخوانیم، در این سوره باعظمت که بی‌دلیل ام‌الکتاب نامیده نشده است، علاوه بر تبیین مسائل مهم اعتقادی چون توحید و معاد به حقیقت تولی و تبری اشاره شده است. هر بنده‌ای مکلف است که   آیه «اهدنا صراط المستقیم» را بخواند و هرگز این واجب الهی از او ساقط نمی‌شود، حتی اگر تمام بدن مصدوم شود باید در وقت نماز با اشاره پلک نماز را بخواند و از خداوند کریم درخواست نماید که به صراط مستقیم هدایت شود. می‌توان گفت اصلی‌ترین و محوری‌ترین دعایی که انسان باید از خدا بخواهد همین حقیقت است.

این محقق و پژوهشگر علوم و معارف اسلامی ادامه داد: بر اساس آیات و روایات مستند مراد از «صراط المستقیم» یعنی حضرت امیرالمؤمنین، علی بن ابی طالب(ع) که هر کسی از خط ولایت امام علی(ع) فاصله بگیرد به همان اندازه از صراط مستقیم فاصله گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین صابریان بیان داشت: هم‌چنین در نماز از خدا درخواست می‌شود که انسان جزء مغضوب علیهم و ضالین (یعنی کسانی که خداوند بر آنها غضب فرموده و گمراهان) نباشیم و این حقیقت تبری است که از غضب‌شدگان و گمراهان برائت می‌جوییم.

مدیرعامل موسسه علمی‌فرهنگی دارالعرفان افزود: توجه به سیر تاریخی مذهب و حقایق دینی و شناخت انحرافات و شاخه‌های انحرافی دین و توجه به این نکته که غضب شدگان واقعی و گمراهان حقیقی چه کسانی هستند از ضروری‌ترین مسائلی است که بدون افراط و تفریط  باید به آن پرداخت.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم فرزندان ما نسبت به مسائل اعتقادی رشد داشته باشند، تصریح کرد: متأسفانه این بُعد اعتقادی در میان فرزندان امروز رشد چندانی نداشته است و لذا باید تلاش کنیم آنان را با معارف اهل بیت(ع) و نکات مهم اعتقادی به خصوص مسأله بسیار مهم امامت، بیش از پیش آشنا سازیم.

حجت الاسلام و المسلمین صابریان تأکید کرد: اگر ما مبانی اعتقادی را در خودمان و نسل‌مان تقویت نکنیم در بزنگاه خواهیم لرزید و استواری در دین نخواهیم داشت.

وی، دشمن‌شناسی را یکی دیگر از مهمترین رسالت‌های مسلمانان به ویژه شیعیان برشمرد و افزود: دغدغه امروز ما باید شناسایی دشمنان و دوستان باشد، اگر توانستیم این مهم را از یکدیگر تمایز بدهیم، بدون تردید می‌توانیم در برابر هجمه عظیمی که جهان تشیع را دربرگرفته است ایستادگی کنیم و نسبت به شبهاتی که در فضای مجازی صورت می گیرد، مسلح باشیم ولی اگر چنین اتفاقی صورت نگیرد، در ثابت قدم بودن دین و مذهب دچار تشکیک خواهیم شد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha