شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی/ امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه فلسفه غیبت امام زمان(عج) برای نسل جوان تبیین شود، گفت: می توان از ظرفیت فضای مجازی در جهت ترویج مبانی مهدویت در جامعه استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد عصر امروز در دیدار با جمعی از عوامل برنامه‌های نهم ربیع یزد، با اشاره به اهمیت تبیین فلسفه غیبت امام زمان(عج) برای جوانان، اظهار داشت: یکی از نیازهای امروز جامعه اسلامی ایران، آشنایی هرچه بیشتر جوانان با مبانی و فلسفه مهدویت و غیبت است.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تأکید بر جلوگیری از ترویج خرافات مهدوی در جامعه، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که در برنامه‌ریزی‌هایمان کاری نکنیم که از آن برداشت اشتباه شود و خدای ناکرده تبدیل به یک انحراف رفتاری در ارتباط با مراسم‌های مرتبط با مهدویت شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های ما باید به گونه‌ای باشد که یاد و نام امام زمان(عج) در جامعه پررنگ شود و علاوه بر اینکه جلوی خرافات گرفته می‌شود، زمینه آشنایی هرچه بیشتر جامعه با آن حضرت فراهم شود.

آیت الله ناصری یزدی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ارتباط با ترویج مبانی مهدویت در جامعه، گفت: متأسفانه در حال حاضر از این ظرفیت به درستی استفاده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بر اهمیت شناخت بایدها و نبایدهای فعالیت در فضای مجازی تأکید کرد و ادامه داد:  نمی‌توان در فضای مجازی مطالب زیاد و یا متن یک کتاب را منتشر کرد، چرا که تاثیر لازم را در بین افراد ندارد، ولی اگر مطالب و محتواهای کوتاه در ارتباط با مهدویت با ویرایشی زیبا تدوین شود، تأثیرگذاری بسیار بالایی را شاهد هستیم.

وی به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) «مَنْ ماتَ وَ لَمْ يَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّة/ هر کس بميرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلى مرده است»، اشاره کرد و گفت: بهترین روایتی که می‌توان با آن فلسفه مهدویت در بین تمام مسلمانان تبیین کرد همین روایت است و ضرورت دارد نسبت به تدوین برنامه‌هایی برای بهره‌گیری از این ظرفیت انجام شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha