پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(ع) بیجار

حوزه/ در بسیاری از مراسم ها همچون مجالس ترحیم می توان هزینه های چند میلیونی برای شام و نهار و .. را حذف کرد و تمام و یا بخشی ازآن را برای امور خیریه همانند ازدواج جوانان، تهیه جهيزيه، درمان بیماران نيازمندان و ساخت سرپناه برای بي خانمان ها صرف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرامپور، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت ولیعصر (عج) شهرستان بیجار به مناسبت سالروز ازدواج آسمانی پیامبر اکرم (ص) و حضرت خدیجه (س) اظهار داشت:  باتوجه به روایت « النِّکَاحُ سُنَّتِی فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِی فَلَیْسَ مِنِّی‏/ ازدواج، سنّت من است. هر کس از سنّت من رویگردان شود از من نیست.» حضرت محمد مصطفی(ص) به یکی از سنت های محبوب نزد خداوند و اصل ازدواج جوانان اشاره کرده اند و کسانی که از این مسئله مهم اجتناب کنند را از خود دور دانسته است.بنابراین باید به مقوله مهم ازدواج توجه بیشتری شود، چرا که روز به روز با افزایش سنِ ازدواج در بین جوانان این سنت حسنه روبه کم توجهی و حتی فراموشی می رود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(ع) بیجار در ادامه گفت: بی حجابی و بی بند و باری برخی از جوانان بی ارتباط با بالا رفتن سن ازدواج نیست. باید جامعه روحانیت از ائمه جمعه، جماعات، طلاب و مسئولان جامعه اسلامی همه و همه دست در دست هم داده تا با میسّر کردن موانع این سنت حسنه، راه را برای ازدواج آسان مهیا کنند.

حجت الاسلام بهرامپور ادامه داد: از ابتدای انقلاب تاکنون در هر جایی که با مشکل مواجه شدیم و مردم وارد کارزار شدند و موانع به خوبی حل شده اند، لذا پیشنهاد می شود که روحانیون در این خیر پیشگام شوند و مردم را در رفع موانع ازدواج دخیل کنند.

وی تصریح کرد: در بسیاری از مراسم ها همچون مجالس ترحیم می توان هزینه های چند میلیونی برای شام و نهار و .. را  حذف کرد و تمام و یا بخشی ازآن  را برای امور خیریه همانند ازدواج جوانان، تهیه جهيزيه، درمان بیماران نيازمندان و ساخت سرپناه برای بي خانمان ها  صرف کرد، البته این کار همت بالای روحانیون اعم از ائمه جمعه، جماعات و طلاب را برای جایگزینی این فرهنگ حسنه؛ می طلبد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه سفیران هدایت حضرت ولی عصر(ع) بیجار اظهار داشت: متاسفانه بیکاری، مهریه های سنگین و تجمل گرایی از عوامل اصلی عدم ازدواج به موقع جوانان شده است، لذا می توان با فرهنگ سازی درست، مهریه ها را به چهارده سکه و کمتر رساند تا به یک سنت تبدیل گردد چرا که سنّت در لغت به «روش » در زندگى اطلاق مى‏ گردد، چنان که پیامبر اکرم (ص) مى‏فرماید: « مَنْ سَنَّ سُنَّةً حَسَنَةً کَانَ لَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ » (کسى که طریقه خوبى را پایه گذاری نماید، اجر و ثواب هر کس که تا روز قیامت به آن عمل کند را دارا است .) چه بسا که ما با کمک به تسهیل موانع ازدواج بتوانیم این سنت حسنه را به خوبی در بین مومنین فرهنگ سازی کنیم.

حجت الاسلام بهرامپور  در پایان گفت: دختران ما به دنبال مرد کاملند و مردها به دنبال زن کامل، در حالی که نمی‌دانند خداوند آنها را برای کامل کردن یکدیگر آفریده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha