جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین، پژوهش محوری را مهمترین شاخصه حوزه انقلابی و به روز دانست و گفت: قوام حوزه های علمیه به علم آموزی، قوت علمی و پژوهش است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی و تجلیل از پژوهشگرا ن جوان حوزه علمیه قزوین، به جایگاه پژوهش در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: ما باید حقیقت دین را به دنیا معرفی کنیم و اخلاق اسلامی را بشناسانیم، چرا که امروز دنیا تشنه اخلاق است.

وی افزود: کسب علم دینی فضیلت بزرگی است که باید کوشید ضمن شناخت و آگاهی، دین را آن طور که هست درک کرد، چرا که شناخت و معرفت در کسب علم دین و معارف الهی اصلی مهم و اساسی است که طلاب باید به آن توجه کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با تاکید بر این که نباید امر پژوهش در مدارس مغفول بماند، بلکه باید طلاب را برای ورود به این عرصه تشویق و ترغیب کرد، ادامه داد: پژوهش به معنای کشف حقیقت است و از این جهت در راستای تکامل بشر و تقرب به درگاه باری تعالی قرار می گیرد، چرا که خداوند بشر را برای کشف مجهولات و رسیدن به حقایق هستی آفریده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: طلبه باید طوری  با تحقیق ونوآوری در رشته های مختلف علوم همراه شود که در ژرفای اقیانوس های علوم نجات بخش سیر کند تا عظمت خالق و مخلوق برای او محسوس گردد و احسن المخلوقین در مورد خودش را با جان و دل احساس نماید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترين و بارزترین مسائل در حوزه های علميه، مسئله آموزش علمی است؛ چرا که قوام حوزه های علمیه به علم آموزی، قوت علمی و پژوهش است؛  و قوی ترين و دقيق ترين مطلب و منبع دسته اول پژوهشی از آن عالمان بزرگ حوزه های علميه است.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: پژوهش در حوزه های علميه از قدمت بالايی برخوردار است و البته در حال حاضر كه نظام ما اسلامی و حوزه علمیه، انقلابی است، انتظار می رود در عرصه پژوهش، فعاليت بهتری انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان گفت: از آنجا که تحقیق و پژوهش مسیری برای بالندگی وظهور آموخته های انسان است، لذا اگر این امر  در حوزه های علمیه به نحو شایسته ادامه یابد، منجر به نتایجی چون تولید علم، بازخوانی کتب قدیم و به روز رسانی آنها طبق مقتضیات زمان و نشاط علمی خواهد شد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha