جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
در رستوران حلالی در ژاپن گردشگران مسلمان خودشان آشپزی می‌کنند

حوزه/ رستوران «سوپ رامان حلال» که به تازگی در کیوتوی ژاپن راه اندازی شده، برای جلب رضایت مشتریان مسلمان، به آنها اجازه می‌دهد خودشان آشپزی کنند و غذایشان را با کمک کارکنان آماده کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از asahi، در ابتکار جدید رستوران «سوپ رامان حلال» که به تازگی در کیوتوی ژاپن راه اندازی شده، برای جلب رضایت مشتریان مسلمان، به آنها اجازه می‌دهد غذایشان را خودشان با کمک کارکنان و با استفاده از مواد اولیه حلال آماده کنند.

کارکنان رستوران در آشپزی به بازدیدکنندگان و گردشگران مسلمان کمک می‌کنند و به جای گوشت‌های حرام از گوشت مرغ استفاده می‌کنند. آنها همچنین سس سویای فاقد الکل را برای طعم دهنده استفاده می‌کنند و دیگر محتویات سوپ تهیه شده در این رستوران شامل نمک، گندم، برنج و ... نیز اسلامی و حلال هستند.

سیناگا گاندا، کارمند اندونزیایی در این رستوران که در آشپزی، گردشگران مسلمان را یاری می‌دهد، می‌گوید: مسلمانان هنگام سفر به ژاپن در استرس و نگرانی به سر می‌برند زیرا پیدا کردن غذای حلال با محتویات مناسب برای آنها در غذاخوری‌های ژاپنی کار دشواری است.

رحمه یولیتی، 37 ساله که از اندونزی برای گشت‌وگذار و بازدید از اماکن دیدنی به توکیو آمده، می‌گوید: خیلی جالب است که می‌توانیم سوپ‌ «رامان» حلال را در ژاپن بپزیم و بخوریم، حتی در کشور خودمان نیز به ندرت رستورانی پیدا می‌شود که رامان حلال به مشتریان بدهد. خوردن نودل‌های حلال در رستورانی که تنها از محتویات اسلامی استفاده کرده و جلوی خود مشتری این کار را انجام می‌دهد، حس امنیت ایجاد می‌کند.

این رستوران همچنین نمازخانه‌ای برای بازدیدکنندگان مسلمان قرارداده است که از ساعت 11 صبح تا 8 بعد از ظهر به روی مشتریان باز است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha