پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام احمدی فرد

حوزه/مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های در دست اجرای این ستاد گفت: دوره آموزشی «سلامت معنوی» در مراکز درمانی استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: ستاد اقامه نماز به‌منظور آشنایی بیماران بستری در بیمارستان‌ها با احکام و آداب نماز در شرایط خاص بیماری و کمک به اقامه نماز اول وقت در بین آنان با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی٬ اقدام به برگزاری دوره آموزشی «سلامت معنوی» کرده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این طرح افزود: توجه بخشی به سلامت معنوی و نقش معنویت و نماز در بهبود وضعیت بیماران٬ آموزش عملی آداب و احکام نماز در بین بیماران در شرایط مختلف جسمی٬ ترویج اقامه نماز و رونق بخشی به نمازهای جماعت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی٬ آموزش و توانمندسازی پرستاران و بهیاران در زمینه احکام نماز بیماران٬ الگوسازی بیمارستان نمازی و تعمیم آن در بین مراکز درمانی کشور از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی تصریح کرد: بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تأمین اجتماعی استان و دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسفراین ازجمله مکان‌هایی است که تاکنون این طرح در آن‌ها برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این دوره آموزشی به منظور گسترش و ترویج فرهنگ اقامه نماز در مراکز درمانی برگزار می‌شود، گفت: در این دوره آموزشی به مسائل مبتلا به در زمینه شرایط وضو، تیمم و شرایط اقامه نماز برای بیماران بستری، احکام نماز مرتبط با بیماران و ... پرداخته می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی فرد ادامه داد: در اجرای این طرح پرستاران، بهیاران و کادر درمانی بیمارستان‌ها ضمن فراگیری احکام بیماران با گذراندن این دوره، آموزش‌های لازم را فراگرفته و به بیماران انتقال می‌دهند.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح گروه‌های هدف می‌توانند به بیماران در بحث وضو گرفتن جبیره ای و اقامه نماز کمک کنند که در پایان این دوره آموزشی، گواهی آموزشی و ثبت در سامانه آموزش کارکنان صورت خواهد گرفت .

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برخی از بیماران به احکام نماز در بیمارستان‌ها آشنا نیستند و با اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود این فریضه بین بیماران در واحدهای درمانی بیشتر احیا شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha