پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رحمانی

حوزه/کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه دشمنان از رشد روزافزون دین اسلام هراس داشته و برای جلوگیری از آن دست به انجام هر توطئه‌ای می‌زنند، گفت: وحدت یکی از اصلی‌ترین ارکان استحکام و گسترش دین اسلام در جهان است.

حجت‌الاسلام امید رحمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: وحدت کلید عزت و تعالی روزافزون مسلمانان در تمامی عرصه‌هاست که توجه ملت‌های مسلمان جهان به این اصل مهم ضروری است.

وی با بیان اینکه دشمنان از رشد روزافزون دین اسلام هراس داشته و برای جلوگیری از آن دست به انجام هر توطئه‌ای می‌زنند، افزود: وحدت یکی از اصلی‌ترین ارکان استحکام و گسترش دین اسلام در جهان است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) محور وحدت جهان اسلام است، گفت: حضرت محمد (ص) پیام‌آور محبت و دوستی به بشریت بود و به همین دلیل پیامبر اسلام نماد وحدت و همدلی برای تمامی مسلمانان به شمار می‌رود.

وی  با بیان اینکه اتحاد و برادری چیزی بود که پیامبر انسان‌ها را به آن دعوت کردند، اظهار داشت: پیامبر خدا (ص) وحدت را تنها راه نجات امت اسلام از گزند دشمنان می‌دانستند و مهم‌ترین هدف از بعثت خود را به کمال رساندن مکارم اخلاق انسان‌ها عنوان کردند و به همین دلیل لازم است که همه ما در این مسیر حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام رحمانی به جایگاه و اهمیت هفته وحدت اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی (ره) با دوراندیشی خود هفته وحدت را نام‌گذاری کردند و امروز به برکت همین نام‌گذاری هفته وحدت است که جمهوری اسلامی ایران در وحدت و همدلی در کشور یک الگو برای سایر کشورهای جهان است.

وی با اشاره به دستاوردهای حفظ وحدت و همدلی در جامعه افزود: امنیت پایدار و همچنین همدلی از دستاوردهای اصلی وحدت در جامعه است و درصورتی‌که وحدت وجود داشته باشد درنتیجه کشور به شکل بهتری به توسعه و پیشرفت دست پیدا می‌کند.

کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی هفته وحدت را به عنوان فرصت ارزشمندی برای تقویت پایه‌های وحدت و برادری در بین مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: الگو گیری از شخصیت پیامبر (ص) و حرکت بر پایه وحدت و برادری بزرگ‌ترین رسالت مسلمانان در سراسر جهان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • m IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
    0 0
    وحدت زمانی شکل میگیرد که حداقل در منافع قدرت شریک باشند