شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام کازرونی

حوزه/ رهبر مسیحیان جهان، صرفاً تماشاگر ظلم‌ها و جنایت‌های دولت‌هایی است که داعیه‌دار طرفداری از پاپ و کلیسا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین کازرونی ظهر امروز در همایش سراسری زکات که در قم برگزار شد،گفت: زکات فریضه‌ای بوده که باید با منطقی درست در بین مردم پیاده شود.

وی افزود: زکات از جمله فرایض دینی است که باید آن را به‌صورت تبلیغی در جامعه اشاعه و ترویج کرد و نکته مهم و اساسی نیز در این زمینه عدم استفاده از ادبیات غیرمنطقی و استفاده از زبانی نرم و لین است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: زکات در تقسیم‌بندی کلی احکام اسلامی در زمره ضروریات دین تقسیم می‌شود که نشان از جایگاه و اهمیت این واجب الهی دارد و از این منظر امکان تعطیلی و کم‌رنگ شدن آن در جامعه به‌هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست اما برای ترویج و تبلیغ این فریضه الهی نیز باید از نوعی ادبیات دینی عاری از اغراق استفاده کرد.

 عضو هیئت‌امنای کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: باید مشی و شیوه زندگی و رفتار دست‌اندرکاران حوزه زکات و کمیته امداد به نحوی باشد که بیشترین شباهت و نزدیکی را به مردم فرودست و محروم باشد و ازاین‌رو نیز تغییر ساختمان مرکزی کمیته امداد از منطقه شمال تهران و انتقال آن به جنوب امری پسندیده بوده که مورد استقبال عموم جامعه صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی تأکید کرد: زکات از جمله فرایض دینی مهمی بوده که شکل و محتوای موجود در آن با ادبیات جهانی سازگار است چراکه زکات درصدد نابودی فقر و ایجاد رونق و رفع بی‌عدالتی‌ها در جامعه است و این ادبیاتی است که با فطرت و منش تمام مردم جهان از هر دین، قوم و مذهبی سازگار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر کلیسای کاتولیک و رهبر آن پاپ فرانسیس در ابعاد سیاسی حکومت دخالت می‌کرد می‌توان امید داشت که وضعیت فقر و گرسنگی‌های موجود در جهان اندکی بهتر از وضعیت کنونی می‌بود چرا که عامل اصلی بسیاری از فقرها و گرسنگی‌هایی که در جهان امروز وجود دارد ناشی از سیاست‌های امپریالیستی دولت‌هایی است که از نظر مذهبی معتقد به کلیسا هستند درحالی‌که در صحنه واقعیت رهبر مسیحیان جهان صرفاً تماشاگر این ظلم‌ها و جنایت‌های دولت‌هایی است که داعیه‌دار طرفداری از پاپ و کلیسا هستند.

وی تصریح کرد: یکی از آفت‌های مهم در امر دین تبلیغات غیراصولی و بدون نظر گرفتن شرایط و الزامات موجود است و خطری که این آفت برای دین دارد بسیار ویرانگر است بنابراین لازم است تا مبلغان به حفظ موازین و اصول روایی و حدیثی مورد قبول به ادبیات جهانی ناشی از آن‌هم اطلاع داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کازرونی عنوان کرد: نزدیک به 20 میلیون نفر از جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کند و نزدیک به 50 درصد کمک‌های امدادی نیز برای عمران و آبادانی روستاها هزینه می‌شود چراکه بخش مهمی از درآمدهای زکات نیز از طریق روستاها حاصل می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha