جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های جمعه وخامت سلامت آیت الله عیسی قاسم را محور سخنان خود قرار دادند و از کشور های عربی و اسلامی و سازمان های حقوق بشر خواستند برای نجات آیت الله قاسم و درمان ایشان اقدام کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های جمعه وخامت سلامت آیت الله عیسی قاسم را محور سخنان خود قرار دادند و از کشور های عربی و اسلامی و سازمان های حقوق بشر خواستند برای نجات آیت الله قاسم و درمان ایشان اقدام کنند.

آیت الله قبلان: جهان اسلام مانع خشونت و ظلم در بحرین شود

آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان گفت: ما در آستانه ولادت حضرت نبی اکرم (ص) هستیم که پیام آور حق و رحمت جهانیان بودند و بشریت را از تعصب کشنده و جاهلیت بوده است و مردم را دعوت کرد که برای نیکی و خوبی همکاری کنند و گناه، منکر و دشمنی را کنار بگذارند تا رحمت، محبت و صلح همه جا را فرا گیرد.

آیت الله قبلان از جهان اسلام خواست مانع خشونت و ظلمی شوند که دامن ملت مسلمان و صلح طلب بحرین را گرفته؛ ملتی که شایستگی این را دارند که در سایه امنیت، صلح و استقرار زندگی کنند.

ایشان ادامه داد: درست نیست که فشار و شکنجه در حق علمای بحرین و رهبران ملی آن در رأس آن آیت الله عیسی قاسم که در معرض زورگویی بی سابقه ای قرار گرفته، ادامه داشته باشد.

آیت الله قبلان تصریح کرد: ما مسئولیت وخامت سلامت آیت الله قاسم را به عهده رژیم آل خلیفه می دانیم و از سازمان ملل متحد و مؤسسات جامعه بین الملل و سازمان های حقوق بشر می خواهیم که برای نجات فوری و ارسال گروه پزشکی برای درمان آیت الله قاسم و رفع محاصره وی اقدام کنند و از ملت بحرین و تمامی ملت های مسلمان می خواهیم برای فشار به دولت بحرین راهپیمایی مسالمت آمیز راه بیاندازند.

شیخ خطیب: ولادت پیامبر (ص) مناسبتی برای بازگشت به عقل و وجدان است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه حادثه تروریستی مصر که نمازگزاران مسجد الروضة را در سینا شمال این کشور هدف قرار داد، محکوم کرد.

شیخ خطیب تلاش دشمنان اسلام برای تفرقه و دشمن تراشی میان شیعه و اهل سنت را رد کرد و گفت: نه شیعه دشمن سنی است و نه سنی دشمن شیعه و کشور هایی مثل لیبی، مصر، الجزائر، تونس، عراق، یمن، سوریه و لبنان مشکلی با شیعه ندارند.

وی این سؤال را مطرح کرد که آیا فلسطین با شیعه مشکل دارد؟ و گفت: این ها تنها خیال بافی هایی است که دشمنان حقیقی و اطرافیان آنان بوجود آورده اند.

شیخ خطیب اشاره کرد: ولادت رسول رحمت و مهربانی مناسبتی برای بازگشت به عقل، وجدان و اندیشیدن در منافع این امت و خروج آن از این کوره آتش است.

وی ادامه داد: باید در خون ها، آبرو ها و اموال تقوای الهی پیشه کنیم و در خصوص یمن و مردم یمن که در نتیجه بیماری و گرسنگی و محاصره ظالمانه که از ورود دارو، خوراکی و نوشیدنی جلوگیری می کند، بی تفاوت نباشیم.

شیخ خطیب اشاره کرد: مردم بحرین و علمای آن به خاطر مطالبه حقوق خود و مخالفت مسالمت آمیز در زندان های آل خلیفه قرار دارند و زیر شکنجه و محاصره با مرگ دست و پنجه نرم می کنند و جهان اسلام و سازمان های بشری به ساده ترین وظیفه خود در قبال این اقدامات، عمل نمی کنند.

شیخ دعموش: کشور ها با پول سازمان های عربی در برابر جنایات یمن و بحرین سکوت می کنند

شیخ علی دعموش در خطبه های نماز جمعه گفت: برخی سازمان ها فکر می کنند می توانند همگی را با پول بخرند و با مال تحریک کنند و بر جنایت هایی که در بیشتر کشور ها با پول و قرار داد ها مرتکب می شوند، سرپوش بگذارند و حق السکوت بدهند.

وی ادامه داد: بله با پول می توان انسان های ضعیف النفس، مزدور و صاحبان وجدان های مرده را خرید، امّا مردان مرد و صاحبان وجدان بیدار را نمی توان با مال دنیا خرید. اینان سعی کردند با خریدن سربازان و افسران سوریه ای در ارتش سوریه شکاف ایجاد کنند و سعی کردند رهبران و مسئولین را با مال تحریک کنند امّا شکست خوردند.

شیخ دعموش افزود: بله آنان در خریدن وجدان های مزدوران در سوریه موفق شدند و وزیر خارجه سابق قطر اعتراف کرد که چگونه آنها در کنار آمریکایی ها، ترک ها و سعودی ها، پول ها را میان گروهک های تروریستی تکفیری در سوریه پخش می کردند.

وی تصریح کرد: آن ها موفق شدند وجدان های کشور ها و مؤسسات بین المللی از مدعیان حقوق بشر را بخرند تا در برابر کشتار هایی که رژیم آل سعود در یمن و آل خلیفه در بحرین مرتکب می شود و کشتار، گرسنگی، ویرانی و سرکوبی که علیه این دو کشور از سوی رژیم های آل سعود و آل خلیفه صورت می گیرد، سکوت کنند.

شیخ حبلی: آل خلیفه در پی ترور غیر مستقیم آیت الله قاسم است

شیخ صهیب حبلی به تلاش ترامپ برای سوء استفاده از اوضاع کنونی در جهت انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی اشاره کرد و گفت: این مسئله زمینه را برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی از سوی واشنگتن هموار می کند.

وی افزود: این مسئله موضع قاطع ملت فلسطین و نیرو های مقاومت در رد هرگونه اقدام در این زمینه را می طلبد به ویژه بعد از تلاش کاخ سفید برای بستن دفتر های سازمان آزادی بخش فلسطین و اقدام کنگره آمریکا در تحمیل مجازات علیه افراد و دولت هایی که از مقاومت فلسطین دفاع می کنند.

شیخ حبلی خواستار یاری آیت الله عیسی قاسم از محاصره ظالمانه رژیم آل خلیفه شد و گفت: این رژیم تلاش می کند به طور غیر مستقیم آیت الله قاسم را ترور کند.

وی از امت عربی و اسلامی خواست با وجدانی بیدار از کرامت و آزادی علمایی که از سوی سازمان های جنایتکار مورد هتک حرمت قرار می گیرند، دفاع کنند.

شیخ حبلی با اشاره به اینکه این سازمان های جنایتکار در جهت بستن دهن ها و منع حق گویان از سخن گفتن  تلاش می کند، تاکید کرد: حق در پایان پیروز می شود و اگرچه باطل یک دوره کوتاهی مسلط باشد، اما حق برای همیشه پایدار خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha