شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه / دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، مخالفت با اهل‌بیت(ع) را منشأ اختلافات جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: دوری از اهل‌بیت(ع) منشأ اختلاف است اما محبت اهل‌بیت(ع) همه را واحد کرده و وحدت ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اراکی شامگاه جمعه در مراسم شب شعر رحمت که در آستان کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه دو نوع مزد وجود دارد، اظهار داشت: مزد حقیقی در قبال کار دریافت می شود و اگر معلم بتواند شاگرد خوبی تربیت کند، بهترین مزد را به دست آورده است؛ بنابراین، مزد حقیقی، نتیجه کار است.

وی با بیان اینکه نتیجه کار، مزدی است که خدا و وجدان بشر آن را می‌ طلبد، افزود: پیروزمندی و سعادتمندی در دنیا، بزرگ‌ترین خدمت رسول اکرم (ص) به بشر است. اگر جامعه بشریت، از رسول اکرم(ص) پیروی کند، سعادت دنیا و آخرت نصیب آنان می‌شود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه اگر بشر، محبت اهل‌بیت(ع) را سرلوحه کار خود قرار می‌داد، زمین، خاک و عقل از او پیروی می‌کردند، عنوان کرد: بشر می تواند همه فرشتگان را در اختیار خود قرار دهد، اما این کار مستلزم شرایطی است، که مزد کار حضرت محمد(ص) پرداخته شود و آن مزد، مودت آل‌رسول(ص) است که اگر بشر آن را سرلوحه قرار دهد، مزد آن را دریافت می‌کند.

آیت الله اراکی، نخستین نتیجه مودت آل‌محمد(ص) را وحدت دانست و خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص) در روایتی می فرمایند: ستارگان، نشانه‌ای برای مردم ساکن زمین است که در خشکی و دریا در حرکت هستند، همان‌گونه که ستارگان از گمراهی در دل دریا مردم را نجات می،دهند، آل‌نبی‌مکرم اسلام(ص) نیز شاخص هدایت مردم هستند.

وی مخالفت با اهل‌بیت(ع) را منشأ اختلاف جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: دوری از اهل‌بیت(ع) منشأ اختلاف است، اما محبت اهل‌بیت (ع) همه را یکی کرده و وحدت ایجاد می‌کند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha