شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام پژمانفر

حوزه/ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهید آیت‌الله مدرس نسبت به مسائل فرهنگی و استقلال اقتصادی بسیار تأکید داشت، گفت: او اصلاح اجتماع را در گرو اصلاح فرهنگ می دانست و معتقد بود پیشرفت کشور در استقلال اقتصادی و عدم وابستگی به بیگانگان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر جمعه شب همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس در جمع زائران و مجاوران رضوی اظهار کرد: 80 سال پیش در چنین روزی جهان تشیع شخصیت بزرگواری را در راه اسلام فدا کرد که جان و تلاش‌های او در پیروزی انقلاب و این گفتمان اوج تأثیرگذاری بود.

وی تصریح کرد: شهید مدرس در دوران حضورش در مجلس شورای اسلامی به دلیل توانمندی که داشت، توانست تأثیرات بسیاری در مسیر اصلاح کشور داشته باشد و در مقابل این خواسته رضاخان که مدرس وارد عرصه سیاسی نشود و در حوزه‌های علمیه به درس و بحث علمی بپردازد، به شدت ایستاد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود:  آیت‌الله مدرس فریاد می‌زد سیاست ما از دین ما جدا نیست؛ دیانت ما عین سیاسیت ماست، ما مثل مسیحی‌ها نیستیم که دین را منحصر در یک آئین و به مراسمی در حوزه فردی تبدیل کنیم؛ بلکه دین را مسیری برای نجات بشریت می دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر با اشاره به اینکه آیت الله مدرس معتقد بود اسلام جریان توانمندی برای مدیریت جامعه است و مدرس با این اعتقاد توانست در کشور اقدامات متعددی انجام دهد، بیان کرد: امروز نیز مشکل بشریت این است که مبنایی برای برون رفت از بحران های پیش روی خود نیاز دارد که آن، اسلام است.

وی ابراز کرد: مدرس نسبت به  مسائل فرهنگی بسیار تأکید داشت و اصلاح اجتماع را در گرو اصلاح فرهنگ می دانست؛ امروز با گذشت بیش از صد سال از آن زمان، راه برون رفت از آنچه دشمن روی آن سرمایه گذاری می‌کند نیز اصلاح فرهنگ است.

* بزرگترین آسیب‌ها در کشور متوجه فرهنگ است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دشمن با سرمایه گذاری برای تهیه آثاری که در تخریب یک جامعه می تواند اثر بگذارد، افکار و عقاید جوانان ما را هدف قرار داده است و متأسفانه امروز بسیاری از جوانان ما گرفتار فضای مجازی شده اند و به تعبیر رهبر انقلاب فضای مجازی قتل‌گاه جوانان ماست.

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر تصریح کرد: امروز بزرگترین آسیب‌ها در کشور متوجه فرهنگ است؛ بنابراین اولین سرمایه‌گذاری‌ها باید در زمینه معلمان و مربیان تربیتی صورت گیرد و وزارت آموزش و پرورش علاوه بر برنامه های آموزشی باید در زمینه تربیتی کار کند.

وی با بیان اینکه شهید مدرس معتقد بود جامعه ای که از لحاظ اقتصادی وابسته باشد نمی‌تواند پیشرفت کند، ابراز کرد: مدرس می گفت کشور احتیاج به حاکمیتی دارد که دستش به سوی استعمار پیر انگلیس دراز نباشد و با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و اعتماد به مردم کار کند.

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر با اشاره به اینکه برخی مسئولان ما نگاهشان به غرب و دستشان به سوی آنها دراز است و راه نجات کشور و برون رفت از مشکلات را اعتماد به آمریکا می‌دانند، عنوان کرد: در این راستا می توان به برجام اکه توافقی یکطرفه بود و طرف مقابل هیچ گونه وفاداری نسبت به تعهداتش نداشت، اشاره کرد که چند سال کشور را معطل کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه برخی از افرادی که بر مسند اداره جامعه تکیه زده داده اند دین را جدا از سیاست می‌دانند، اظهار کرد: آنها سیاسی‌کارانی هستند که ذره‌ای دین در رفتارشان حاکم نیست و به مردم دروغ می‌گویند و فریب می دهند و چشمشان به بیرون از کشور و جلب رضایت غربی هاست.

انتهای پیام    313/28

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha