پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تلبس

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان از ملبس شدن ۱۵ طلبه این استان در ۱۷ ربیع الاول روز میلاد نبی مکرم اسلام (ص) خبر داد .

حجت الاسلام فضل الله پیرمحمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد بیان داشت: 15 طلبه پایه 5 به بالا که در آزمون شفاهی و کتبی دوره تلبس شرکت کرده بودند پس از شرکت در کارگاه 30 ساعته ویژه تلبس روز میلاد پیامبر اکرم(ص) به لباس فاخر روحانیت ملبس خواهند شد .

وی با بیان اینکه شرایط تقاضای تلبس برای طلاب مدارس علمیه بلند مدت و کوتاه مدت متفاوت است، اظهار داشت: طلاب مدارس علمیه بلند مدت با دارا بودن پایه 5 به بالا و قبولی در آزمون شفاهی و کتبی و طلاب مدارس علمیه کوتاه مدت (سفیران هدایت) با گذارندن 130 واحد درسی می توانند تقاضای تلبس داشته باشند که پس از شرکت و قبولی در کارگاه های ویژه به لباس روحانیت ملبس شوند .

معاون تهذیب حوزه علمیه استان لرستان برگزاری دوره های زی طلبگی، مسائل نماز، قرائت قران، احکام شرعی، مخاطب شناسی و ... را از مهمترین سرفصل های کارگاه ها برای طلاب در آستانه تلبس برشمرد.

حجت الاسلام پیرمحمدی در پایان با اشاره به اینکه همزمان با 15 آذر مصادف با 17 ربیع الاول روز میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) 15 نفر از طلاب لرستانی به لباس روحانیت ملبس خواهند شد، گفت: جشن تلبس با حضور مسئولان حوزه استان در یکی از مدارس علمیه خرم آباد برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha