سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام اسلامی

حوزه/ شما طلاب علوم دینی کاری کنید تا مردم نسبت به مساله امر به معروف و نهی از منکر که یک واجب شرعی است، آگاه شوند تا این واجب فراموش شده دوباره در دل مردم بجوشد که هر چیزی که از درون مردم جوشید حتما ثمربخشی آن بیشتر خواهد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ازقزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امیرالمؤمنین (ع) شهرستان آوج به موضوع مهم امر به معروف ونهی از منکر در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: قرآن کریم در آیه 41 سوره حج می فرماید: زمانی که مؤمنین در زمین مستقر شدند و حکومت تشکیل دادند، سه کار دادن زکات، برپا داشتن نماز و انجام امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهند؛ پس نتیجه می گیریم که دامنه حکومت اسلامی در این سه محور خلاصه می شود.

وی افزود: قرآن کریم وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را هم به عهده حکومت اسلامی و مؤمنان گذاشته و وجه تمایز امت اسلامی را نسبت به سایر امت ها در این دانسته که این افراد امر به خیر می کنند.

امام جمعه تاکستان ادامه داد: همانطور که نهضت عاشورا در راستای امر به معروف و نهی از منکر بود، حرکت امام و حرکت های مردمی نیز همه امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بسیار کمرنگ شده است و این موضوع نشان از عدم تفهیم صحیح این دو اصل مهم در جامعه است که نیاز است از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد.

وی تصریح کرد:  یک زندگی ایده‌آل و آرمانی باید با دین آمیخته شده باشد و باید بدانیم که یکی از نقاط قوت ما فرهنگ اسلامی است و ما وارث فرهنگی هستیم که از بزرگان دینی به ما ارث رسیده است و نباید این موارد مورد بی‌توجهی واقع شود.

این استاد حوزه علمیه قزوین اظهار داشت: جامعه‌ای که فقط انسان محور باشد به طور حتم از خدا دور خواهد بود و هیچ وقت به یک جامعه‌ متعالی و آرمانی تبدیل نخواهد شد؛ به همین منظور، اهمیت به ابعاد مختلف امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید مورد توجه همه‌جانبه واقع شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت:  امنیت و نظم یکی از معروفات بزرگ است که پایه و اساس همه چیز است و اگر امنیت نباشد اقتصاد، دین و همه چیز مردم به خطر می‌افتد..

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: شما طلاب علوم دینی کاری کنید تا مردم نسبت به مساله امر به معروف و نهی از منکر که یک واجب شرعی است، آگاه شوند تا این واجب فراموش شده دوباره در دل مردم بجوشد که هر چیزی که از درون مردم جوشید حتما ثمربخشی آن بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی در پایان ابراز داشت: یکی از بهترین روش هایی که می توانیم خود را از هجمه و توطئه هایی که بر علیه نوجوانان و نوجوانان ما توسط دشمنان دین مبین اسلام طراحی می شود حفظ کنیم، اتکا به دستورات الهی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha