پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام امینی

حوزه/ هفته وحدت نمادی است که به جهانیان می فهماند که در جمهوری اسلامی ایران شعیه و سنی برادرانه با یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی خوبی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی قائد امینی در گردهمایی ائمه جماعات شهرستان اقبالیه که در مسجد امام حسین (ه) این شهر برگزارشد، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت رسول گرامی (ص) و هفته وحدت، به موضوع مهم اتحاد و برادری و دوری از هرگونه اختلاف در نظام جهان اسلام اشاره کرد و گفت: یکی از تلاش های شبانه روزی دشمن این است که نگذارد مسلمانان متوجه منافع خود شوند؛ به همین دلیل جنگ و خشونت را دامن می زند تا مسلمین را در حالت بلا تکلیفی نگه دارد که حتی فرصتی برای خودسازی و بازسازی تفکر و اندیشه خود هم نداشته باشند.

وی افزود: امام راحل(ره) از جمله شخصیت های برجسته ی تاریخ اسلام است که بر وحدت و همگرایی و تعامل میان پیروان همه ی مذاهب اسلامی همواره تأکید داشتند و آن را نه تنها در سطح یک نظریه و اندیشه صرف برای عصر کنونی می دانست؛ بلکه به عنوان یک تکلیف دینی و یک سیاست راهبردی و همیشگی در حاکمیت نظام اسلامی مطرح نمودند.

وی ادامه داد: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دشمنان از هر حربه ای برای ناکام گذاشتن اقدام مردم ایران برای تشکیل حکومتی اسلامی استفاده می کردند که عمده آن تفرقه افکنی میان شیعه و سنی بود.

حجت الاسلام والمسلمین امینی تصریح کرد: این اقدامات دشمنان اسلام با تدبیر و درایت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران بی نتیجه ماند و ایشان برای نخستین بار در کل تاریخ هفته وحدت را رسمیت بخشیدند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان تمام قوای خود را برای نفوذ در پیکره اسلام به کار بسته اند، خاطرنشان کرد:  آن ها از هیچ تلاشی برای اختلاف انداختن در بین دو مذهب بزرگ جهان اسلام یعنی شعیه و سنی فروگذار نبودند؛ اما نیرنگ های آنان با اندیشه و تدبیر عالمانه رهبرمان نقش بر آب شد.

مشاور استاندار در امور روحانیون استان قزوین خاطرنشان کرد: هفته وحدت نمادی است که به جهانیان می فهماند که در جمهوری اسلامی ایران شعیه و سنی برادرانه با یکدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی خوبی دارند.

وی افزود: این پیام ما برای دنیاست که در ایران شیعه و سنی برابر و برادرند و دشمنان ما از ایجاد تفرقه در میان ما برادران ناامید شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha