جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحدت

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اختلاف‌افکنی در بین امت اسلامی از سوی هر کس که باشد محکوم است، گفت: وهابیت و شیعه انگلیسی مزدور بوده و تمام تحرکات، اقدامات و رفتارهای آنان محکوم است .

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: عقیده و آرمان مشترک، هدف مشترک، دشمن مشترک و خویشاوندی از محورهای وحدت امت اسلام محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه وحدت، اتحاد و همگرایی بین مسلمین از مسائل مهم امروز است، افزود: وحدت و اتحاد عامل برکت، توسعه و پیشرفت جوامع اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اختلاف‌افکنی در بین امت اسلامی از سوی هر کس که باشد محکوم است، گفت: دشمن امروز تلاش دارد کشورهای اسلامی را به جان هم بیندازد و بعضی سران جاهل، ترسو و مزدور تسلیم طرح دشمن شده‌اند.

وی داشتن هدف مشترک را یکی از محورهای وحدت دانست و تصریح کرد: اگر هدف مشترک بین جماعتی باشد می‌توانند با ایجاد یک وحدت رویه و اتحاد به‌سوی آن هدف حرکت کنند.

امام‌جمعه بجنورد، همچنین قومیت و تبار مشترک و دشمن مشترک را از محورهای دیگر وحدت عنوان کرد که باعث اتحاد و انسجام جماعتی خواهد شد.

* اساس و پایه اسلام از همان ابتدا وحدت بود

وی با بیان اینکه اسلام از ابتدا بر پایه وحدت شکل گرفت و مهم‌ترین عامل وحدت، ایمان و عقیده بود، گفت: اگر ملتی آرمان مشترک داشته باشند سعی به حرکت در راستای رسیدن به هدف مشترک خواهند داشت و عقیده مشترک در صدر قرار می‌گیرد چرا که مردم برای حفظ عقیده خود از منافع شخصی بگذرند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی بابیان اینکه اسلام یک جامعه همدل، همراه و هم هدف می‌خواهد، اظهار داشت: استکبار جهانی سنی و شیعه نمی‌شناسد و آنان مأموریت دارند اتحاد و همدلی مسلمین را خدشه‌دار کنند و بنابراین اتحاد مسلمین امروز ضروری‌ترین و واجب‌ترین است.

وی با اشاره به همراهی و هم گامی برخی از سران مرتجع کشورهای عربی منطقه با دشمنان اسلام، افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم تأکید کردند امروز ندای تفرقه و اختلاف بین مسلمانان از گلوی هر کسی که بلند شود، محکوم بوده و اتحاد علیه دشمن مشترک ضرورت امروز امت و جامعه اسلامی است.

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اینکه پیامبر (ص)، قرآن و قبله به‌عنوان مشترکات سنی و شیعه هستند، خاطرنشان کرد: غرض از وحدت تغییر مذهب نیست و درواقع وحدت یعنی برای عقیده و دشمن مشترک باهم باشیم، بنابراین باید بیش‌ازپیش مسئله وحدت موردتوجه جوامع اسلامی باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha