جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید حامد علم الهدی

حوزه/ برای جهانی و قدرتمند شدن اسلام راهی جز اتحاد در بین جوامع اسلامی نداریم؛ بنابراین ملت‌های اسلامی باید دست در دست هم داده و متحد شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین سید حامد علم الهدی پیش از ظهر امروز در همایش «پیشگامان وحدت» در جمع علمای شیعه و سنی در بجنورد اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران از ثبات امنیتی برخوردار است که این امنیت در پرتو سیاست‌های زیرکانه رهبری حاصل‌ شده است.

وی با بیان اینکه استراتژی نظام اسلامی مبتنی بر ثبات و امنیت در منطقه به ویژه با کشورهای همسایه است، افزود: امنیت بسیاری از کشورهای منطقه با ایران گره خورده است ازاین‌رو امنیت و ثبات در ایران بر سرنوشت بسیاری از کشورها تأثیرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با تأکید بر اینکه امروز جایگاه جمهوری اسلامی از ابعاد امنیتی و غیره در جایگاه ویژه‌ای قرار گرفته است، گفت: امروز دنیا با زبان بی‌زبانی قدرت ایران اسلامی را فریاد می‌زند و نمی‌تواند نقش مؤثر جمهوری اسلامی را در منطقه انکار کند.

وی با بیان اینکه امروز مأمور به تشکیل امت واحده هستیم، اظهار داشت: این مسئولیت نه‌فقط بر عهده یک ارگان و نهاد بلکه بر عهده تمام نهادها، آحاد ملت، علما، دلسوزان و اندیشمندان است.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به توطئه‌های دشمن در طول تاریخ برای ضربه به اسلام، تصریح  کرد: دشمن نقشه‌های خود را پشت سر هم آماده کرده تا در زمان خود اجرایی کند.

وی با بیان اینکه آنچه امروز در کشور و منطقه با آن روبرو هستیم، ما را در یک مقطع حساس و بحرانی قرار داده است، گفت: در مقطع کنونی منطقه با فتنه‌هایی که یکی پس از دیگری از سوی دشمن پیاده‌سازی می‌شود، روبرو است.

* داعش نقشه وسیع دنیای غرب برای گسترش اسلام هراسی در دنیا بود

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با بیان اینکه تروریسم و داعش فقط عامل ضربه به کشورهای اسلامی نبود بلکه تهدیدی برای کشورهای غیر اسلامی و اروپا نیز شده بود، گفت: داعش نقشه وسیع دنیای غرب برای گسترش اسلام هراسی در دنیا بود تا مانع تمایل جوانان اروپایی، آسیایی و غیره به‌سوی اسلام رحمانی شوند.

وی اظهار داشت: داعش پدیده‌ای بود که بانام اسلام و دین معرفی می‌شدند اما چهره خشن و نازیبا از اسلام به دنیا نشان می‌داد.

معاون امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه برای مقابله با داعش هزینه‌های زیادی را پرداختیم، افزود: ۶ سال سرمایه کشورهای اسلامی نابود شد اما هنوز طعم این پیروزی بر کام ملت‌های منطقه شیرین نشده بود که دشمن اقلیم کردستان را علم کرد.

وی با بیان اینکه مسئله اقلیم کردستان جریان پیچیده‌ای است که تنها مربوط به سال‌های اخیر نیست و درگذشته نیز وجود داشته است، تصریح کرد: همچنین جریان سعد حریری در لبنان و دیگر فتنه‌های دشمن، تلاشی برای ایجاد چالش برای کشورهای اسلامی منطقه و پاشیدن بذر اختلاف در بین ملت‌های این کشورهاست.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی مهد وحدت امت اسلام است، گفت: امروز همه کسانی که دغدغه وحدت دارند نگاه و نقطه امیدشان جمهوری اسلامی ایران است؛ اما تمام تلاش دشمن بر این است تا این امید امت اسلام را مبدل به یأس و ناامیدی کند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد پیگیری مسئله وحدت هستیم و مسئله اتحاد امت اسلامی به عنوان یکی از اهداف مهم اسلام و انقلاب اسلامی تعریف شده است، خاطرنشان کرد: برای جهانی و قدرتمند شدن اسلام راهی جز اتحاد در بین جوامع اسلامی نداریم؛ بنابراین ملت‌های اسلامی باید دست در دست هم داده و متحد شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha