جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی(۱)

حوزه/ عضو ستاد عالی تفسیر قرآن حوزه علمیه قم بر لزوم تقویت وحدت اسلامی با تکیه بر معارف نورانی قرآن کریم تاکید کرد.

حجت الاسلام جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر رحمت و هفته وحدت اظهار داشت: اگر ما بر لزوم حفظ و تقویت وحدت امت اسلامی در برابر دشمن مشترک تاکید می کنیم، راهش همانا توجه جدی و غیرشعاری به آموزه های قرآن کریم است.

وی افزود: متاسفانه قرآن همان طور که خودش نیز فرموده در جامعه اسلامی مهجور است و لذا ما باید کاری کنیم که این کتاب آسمانی از مهجوریت خارج شده و در سطح جامعه به کمک حوزه و دانشگاه ، قرآن در متن زندگی مردم قرار گیرد.

استاد تفسیر موضوعی موسسه امام خمینی (ره) همچنین با بیان این که قرآن کریم مهم ترین نقطه مشترک در راه دست یابی به وحدت اسلامی می باشد، گفت: اگر بتوانیم قرآن را وارد متن زندگی افراد کنیم ، بسیاری از مشکلات و به عبارتی همه مشکلات جامعه ما حل خواهد شد از جمله یکی از همین مشکلات ، دودستگی و نزاع و درگیری در میان جوامع اسلامی است که با محوریت قرآن و تمسک به وحدت قرآنی قابل رفع است.

وی بیان داشت: این که می بینیم این همه مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در جامعه داریم ، به خاطر دوری از ساحت قرآن و پیام نورانی آن است و لذا همه ما در مسیر آشنایی بیشتر مردم با قرآن و رجوع به کلام وحی رسالت سنگینی برعهده داریم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha