جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسیحیان نیجریه بر اهمیت جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) تاکید کردند

حوزه/ جمعی از کشیشان مسیحی در کادونای نیجریه، جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) را متعلق به تمامی بشریت دانسته و در یک گفتمان میان ادیانی بر اهمیت آموزه‌های پیامبر اسلام و تاثیر آن بر ارتقای روابط و صلح میان مذاهب تأکید کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری «حوزه»، جمعی از کشیشان مسیحی در ایالت کادونا در کشور آفریقایی نیجریه، ضمن ملاقات با جوانان مسلمان، جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) را متعلق به تمامی بشریت دانسته و در یک گفتمان میان ادیانی بر اهمیت آموزه‌های پیامبر اسلام و تاثیر آن بر ارتقای روابط و صلح میان مذاهب تأکید کردند.

در حالی که مسلمانان در سراسر جهان، میلاد پیامبر اسلام را جشن می‌گیرند، کشیشان مسیحی در نیجریه پیام صلحی به مسلمانان در سراسر جهان فرستادند و از آنها خواستند از جشن میلاد نبوی برای برقراری صلح و تقویت گفتمان میان مذهبی، مدارای دینی، درک بهتر میان دو مذهب مسیحیت و اسلام و همچنین ترویج درست آموزه‌های اسلامی استفاده کنند.

کشیش یوهانا بورو، ناظر کل وزارت مداخله زندگی و سرپرست مسیحیان انجیلی در ایالت کادونا، که میزبان هیأتی از جوانان مسلمان به مناسبت میلاد نبوی در یک نشست میان ادیانی در ایالت کادونا در نیجریه بود، طی سخنانی گفت: بدانید که میلاد نبوی تنها جشنی برای مسلمانان نیست. زیرا پیامبر اکرم (ص) متعلق به همه است. ایشان در سراسر عمرش، صلح و وحدت را برای بشریت ترویج می‌کرد.

این روحانی مسیحی افزود: کتاب مقدس ما انجیل به ما آموخته که جشن و شادی را با همسایگان‌مان شریک شویم و در شادی‌های آنها شاد باشیم. انجیل همچنین به ما می‌آموزد که در غم آنها همراه باشیم و با آنها عزاداری کنیم.

این ملاقات، میان دو گروه مسلمانان و مسیحیان نیجریه به منظور ارتقای روابط میان ادیانی و همزیستگی صلح آمیز، گفتمان بین مذاهب و پایان دادن به اشکال مختلف بحران مذهبی‌سیاسی‌قومیتی در فضای پرتنش فعلی نیجریه برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha