پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هفته وحدت

حوزه/ سنّت و سیره پيامبر اسلام(ص)، رسا و قابل فهم براى همگان و آن چنان شفاف و روشن است که کسی نمی‌تواند بگوید من درک درستی از آن نداشته و ندارم و نمی‌توانم به آن عمل نمایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد همایون زرینه، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا به فرارسیدن هفته وحدت و میلادحضرت محمد (ص) اشاره کرد و گفت: همه ما باید به سیره پیامبر اکرم (ص) برگردیم و اختلافات را کنار بگذاریم.

وی با بیان این که اختلاف سلیقه طبیعی است، اما اگر تقوا در میان آحاد مسلمین جاری شود، همدلی و تعاملات مطلوب، تحمل در برابر ناملایمت‌ها را افزایش خواهد داد، ادامه داد: اگر درک درستی از حقیقت بعثت نبی مکرم اسلام (ص) داشته باشیم، همه در راستای خواست خدا و منافع مردم حرکت خواهیم کرد.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا با اشاره به این که رسول خدا (ص) پس از بعثت مردم را به اتحاد و همدلی ترغیب کردند، افزود: پیامبر (ص) پس از بعثت دو رسالت مهم را دنبال کردند، اول ایجاد ارتباط میان مردم با خدای متعال و دوم ایجاد تعامل برادرانه مردم با یکدیگر.

وی تصریح کرد: از نظر قرآن، لازم است هر مسلمانی از سنت و سیره پیامبر(ص) به عنوان سرمشق رفتاری پیروی کند. خداوند می‌فرماید «لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا / قطعا براى شما در [اقتدا به] رسول خدا سرمشقى نيكوست براى آن كس كه به خدا و روز بازپسين اميد دارد و خدا را فراوان ياد مى ‏كند(احزاب/ 21)»

حجت الاسلام همایون زرینه یادآور شد: سنّت و سیره پيامبر اسلام(ص)، رسا و قابل فهم براى همگان و آن چنان شفاف و روشن است که کسی نمی‌تواند بگوید من درک درستی از آن نداشته و ندارم و نمی‌توانم به آن عمل نمایم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha