شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسلمانان اروپا

حوزه/ مرکز تحقیقات آمریکایی پیو روز پنج شنبه، ۳۰ نوامبر، یک مطالعه در مورد افزایش جمعیت مسلمانان اروپا در سال ۲۰۵۰ منتشر کرد و از افزایش چشمگیر تعداد مسلمانان در اروپا در سال های آینده خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مرکز تحقیقات آمریکایی پیو روز پنج شنبه، 30 نوامبر، یک مطالعه در مورد افزایش جمعیت مسلمانان اروپا در سال 2050 منتشر کرد.

این نظرسنجی سه پیش بینی متفاوت بر اساس نرخ مهاجرت در سال های آتی ارائه می دهد.

بر اسا ساین گزارش، اگر امروز سهم مسلمانان در جمعیت فرانسوی 8.8٪ (یا 5.7 میلیون) تخمین زده می شود، در سال 2050 می تواند به 18٪ (یا 13.2 میلیون نفر) برسد. این پیش بینی برای فرانسه، نتیجه حاصل از نظرسنجی انجام شده توسط مرکز تحقیقاتی پیو و بر اساس مهاجرت بالای مسلمانان است.

آخرین نظرسنجی از این مؤسسه آمریکایی به افزایش جمعیت مسلمانان در اروپا  (28 کشور اتحادیه اروپا به همراه نروژ و سوئیس) تا سال 2050 متمرکز است و سه پیش بینی متفاوت با توجه به میزان مهاجرت در سال های آتی مورد توجه قرار گرفته است: اولین پیش بینی بدون در نظر گرفتن مهاجرت یعنی با مهاجرت صفر ، دوم با مهاجرت به طور متوسط (براساس میانگین جریان بین سال های 2010 تا 2015)؛ و در نهایت آخرین با مهاجرت بالا (براساس جریان متوسط مهاجران و همچنین ورود پناهندگان به همان تعداد بین سال های 2014 و 2016) می باشد.

این مطالعه باید با اقدامات احتیاطی معمول انجام شود؛ چرا که اصطلاح مسلمان به معنای وسیع استفاده می شود و شامل کسانی که پایبندی به اسلام دارند و  همچین افراد غیر پایبند را شامل می شود و نکته دوم این که این ارقام ذکر شده تخمینی هستند، مانند ارقام ذکر شده برای فرانسه. به همین ترتیب، برخی افراد ممکن است دین خود را عوض کنند و یا برعکس دین دیگران را تغییر دهند.

علاوه بر این، مطالعه نشان می دهد که پیش بینی های مبتنی بر جریان های مهاجرت ممکن است با تغییرات سیاست های کشورهای میزبان و تنوع کشورهای مبدأ مهاجران تغییر یابد.

 بخشی از این مطالعه نشان می دهد که مهاجرت به هر نحوی که صورت گیرد، افراد مسلمان در سال های آینده در اروپا بیشتر خواهند شد، زیرا آنها جوانتر هستند و میزان باروری آنها نسبت به سایر اروپا یی ها بالاتر است. بنابراین در مورد تحقیق با مهاجرت صفر، سهم جمعیت مسلمان در اروپا از 4.9٪ در سال 2016 (25.8 میلیون) تا 7.4٪ (35.8 میلیون) افزایش خواهد یافت. در سال 2050؛ رقم 11.2 درصد (یا 57.9 میلیون نفر) با مهاجرت متوسط؛ و 14٪ (75.5 میلیون) با مهاجرت بالا پیش بینی شده است.

این تحقیق برای جمعیت غیر مسلمانان عکس آن را نشان می دهد که در سال های آتی جمعیت اروپایی ها رو به کاهش خواهد بود.

فرانسه بدون احتساب مهاجرت، به کشوری با بزرگترین سهم مسلمانان در کل جمعیت خود با 12.7٪ روبرو خواهد شد و در صورت در نظر گرفتن مهاجرت متوسط، سوئد با  (20/5%) در رتبه اول رشد مسلمانان خواهد بود.

در صورت در نظر گرفتن نرخ زاد و ولد و مهاجرت با تعداد متوسط ، بریتانیا با جمعیت 13.1 میلیون مسلمان فراتر از فرانسه 12.6 میلیون و آلمان 8.5 میلیون قرار خواهد گرفت و در صورت در نظر گرفتن مهاجرت بالا، سوئد با رشد (30.6 درصد) هنوز کشوری با بزرگترین سهم مسلمانان است، اما با در نظر گرفتن هر سه إلِمان ذکر شده، آلمان با (17.5 میلیون نفر) از بریتانیا (13.5 میلیون) فراتر خواهد رفت

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha