جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله فقیهی

حوزه/ آیت الله فقیهی وظیفه خبرگزاری ها، رسانه ها، طلاب و روحانیون در دفاع از حریم مرجعیت و علما را مهم و اثرگذار دانست و گفت: استدعای من از خبرگزاری ها، رسانه ها، طلاب و روحانیون این است که در قبال این توطئه خطرناک ساکت ننشینند و با حمایت خود از رهبری، مراجع و شخصیت های علمی حوزه این توطئه را خنثی نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله محسن فقیهی امروز در پایان درس خود در مدرسه مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی با انتقاد شدید از رواج هجمه ها  و توهین هایی علیه علما و مراجع گفت: توطئه برنامه ریزی شده و حساب شده در داخل و خارج از کشور دنبال می شود و آن اهانت به مراجع و علمای دین است.

وی افزود: این توطئه حساب شده به دنبال این است که در عرصه های گوناگون به اعتبار و حیثیت حوزه و روحانیت خدشه ایجاد کنند و این اهانت ها را عادی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در این توطئه که با اهانت و حمله به بعضی طلاب  و روحانیون در شهرستان ها آغاز شده و حتی بعضی از روحانیون را مضروب ساخته بودند با رواج تهمت و افترا به مراجع معظم تقلید و علما در فضای مجازی نیز دنبال می شود.

آیت الله فقیهی افزود: اخیرا عده ای در داخل کشور و حتی از درون مجلس شورای اسلامی به مراجع معظم تقلید اتهام زنی می کنند؛ اگر یک مرجع تقلید در مورد بانک و ربا صحبت کند به او اهانت می کنند؛ اگر این موضوع شیوع پیدا کند و اهانت به مراجع و علما رواج پیدا کند اعتبار روحانیت در جامعه لطمه خواهد دید.

* در زمان طاغوت کسی جرات نداشت به مراجع اهانت کند

وی با اشاره به حمایت همه جانبه مراجع و علما از امام راحل در زمان طاغوت گفت: وقتی در سال 56 یک مقاله روزنامه علیه امام خمینی مطلبی می نویسد و به آن مرجع و عالم بزرگ توهین می کند، همه مراجع و علما قیام و سخنرانی می کنند و از ساحت مرجعیت و علما دفاع می کنند و امام راحل نیز فرمودند من دست مراجع را می بوسم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در زمان طاغوت کسی جرات توهین به مراجع تقلید را نداشت گفت: در زمان ستمشاهی  کسی جرات نداشت به یک مرجع تقلید اهانت کند و این یک قانون شده بود، ولی متاسفانه امروزه در نظام جمهوری اسلامی با یک توطئه حساب شده و برنامه ریزی شده این کار انجام می شود.

وی با بیان اینکه کسانی سعی کردند در زمان زلزله کرمانشاه افرادی دیگر را جایگزین روحانیت کنند خاطر نشان ساخت: در زمان زلزله تلاش شد تا هنرمندان و بازیگران و ورزشکاران را جایگزین مراجع و علما کنند و اینگونه وانمود شود که مردم دیگر به روحانیت اعتمادی ندارند و به سایر اقشار اعتماد می کنند.

*نقش مخرب شایعه در از بین بردن اعتماد مردم به علما

این استاد حوزه با اشاره به اثرات مخرب شیوع یک شایعه و مطلب کذب در جامعه گفت: افرادی که این شایعه ها را علیه مراجع و علما در فضای مجازی و جامعه منتشر می کنند ممکن است که حتی بعدا نیز حرف خود را تکذیب کنند اما دیگر این کار فایده ای ندارد چرا که آن شایعه کار خود را کرده است.

آیت الله فقیهی وظیفه خبرگزاری ها، رسانه ها و سایر طلاب و روحانیون در دفاع از حریم مرجعیت و علما را مهم و اثرگذار دانست و گفت:  استدعای من از خبرگزاری ها و رسانه و طلاب و روحانیون این است که در قبال این توطئه خطرناک ساکت ننشینند  و با حمایت خود از رهبری، مراجع و شخصیت های علمی حوزه این توطئه را خنثی نمایند.

* شورای مدیریت حوزه کمیته ای برای مبارزه با اهانت ها به مرجعیت تشکیل دهد

وی در پایان خطاب به مرکز مدیریت و شورای عالی حوزه گفت: مدیریت و شورای عالی حوزه کمیته ای تشکیل دهد که اگر کارهای مشابه این انجام شد و اهانت و تهمتی به ساحت مراجع و علما صورت پذیرفت این کمیته با تکذیب و توضیح با این اهانت ها مبارزه کند.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha