جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دبیر جشنواره استانی علامه حلی در کردستان خبر داد:

​حوزه/ دبیر جشنواره استانی علامه حلی در کردستان گفت: آثار ارسالی به جشنواره استانی علامه حلی کردستان نسبت به سال گذشته از رشد ۲۱۶ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه، پیش از ظهر امروز در اختتامیه جشنواره علامه حلی که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: یکی از شروط برای برگزاری این جشنواره در سطح استانی؛ ارسال بیش از 100 مقاله و تحقق به دبیرخانه بود که با فراهم شدن این مهم، موضوع برگزاری جشنواره استانی علامه حلی در این استان محقق شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان در ادامه افزود: آثاری که در این مدت به دبیرخانه ارسال شده اند، شامل مقالاتی در زمینه فقه و اصول، ادبیات عرب، منطق و فلسفه و.... بوده است.

حجت الاسلام شریفی خواه عنوان کرد: در این جشنواره برای اینکه انگیزه پژوهش را در بین طلاب برادر ایجاد کنیم، جوایزی برای آنها در نظر گرفته شده است.

دبیر جشنواره استانی علامه حلی در استان کردستان گفت: سال گذشته برای حضور در جشنواره استانی علامه حلی تنها یک مقاله داشتیم که این رقم در سالجاری به بیش از 66 مقاله و اثر از حوزه علمیه برادران رسیده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: طلاب خواهر نیز نزدیک به 226 مقاله و اثر به دبیرخانه این جشنواره در استان ارسال کرده اند که از این حیث می توان گفت که رغبت طلاب خواهر برای حضور در جشنواره علامه حلی بیشتر بوده است.

وی عنوان کرد: براساس آمارهای موجود، آثار ارسالی به این جشنواره نسبت به سال گذشته از رشد 216 درصدی برخوردار بوده است.

دبیر جشنواره استانی علامه حلی در استان کردستان گفت: از میان آثار ارسال شده برای دبیرخانه این جشنواره در استان کردستان، 12 اثر از طلاب خواهر حائز رتبه برتر شده و به قم معرفی شدند.

حجت الاسلام شریفی خواه تاکید کرد: چهار اثر هم از حوزه برادران توسط داوران این جشنواره، شایسته تقدیر شناخته شدند.

دبیر جشنواره استانی علامه حلی در استان کردستان با تاکید بر اینکه این جشنواره باعث برانگیخته شدن حس رقابت در بین حوزه های علمیه می شود، گفت: البته در استان کردستان در بحث پژوهش در ابتدای راه هستیم و باید پیگیری های لازم انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha