جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ حضرت‌آیت‌الله‌العظمی جوادی‌آملی در جلسه درس تفسیر، اظهار کردند: ذات اقدس الهی می‌فرماید: اگر در راه رضای خدا بخواهید قدم بردارید آن اجر دنیوی شما سر جای خود محفوظ است ولی در حقیقت به من فروختی، وقتی در راه خدای سبحان باشد برای كسی بخواهید كار صحیحی انجام بدهید كار حلال باشد، این در راه خداست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت‌آیت‌الله جوادی‌آملی، در جلسه درس تفسیر امروز خود که به ادامه تفسیر سوره «الرحمن» پرداختند، اظهار داشتند: ذات اقدس الهی می‌فرماید: اگر در راه رضای خدا بخواهید قدم بردارید آن اجر دنیوی شما سر جای خود محفوظ است ولی در حقیقت به من فروختی، وقتی در راه خدای سبحان باشد برای كسی بخواهید كار صحیحی انجام بدهید كار حلال باشد، این در راه خداست، این در راه خدا بودن معنایش این نیست كه رایگان انجام بدهید.

ایشان ادامه دادند: قصد قربتی می‌كنید این آقا می‌خواهد خانه بسازد، شما سعی می‌كنید با مصالح خوب می‌سازید كه اگر زلزله‌ای پیش آمد نلرزد و خراب نشود، شما برای رضای خدا انجام دادید اینكه جلوی قصد قربت شما را نگرفت، این آقا خانه می‌ساخت شما این خانه را با مصالح و نقشه خوب و دقت زیاد انجام دادید، این را برای خدا كردید. در این دعای ختم قرآن آمده است برای هركسی می‌خواهی كار كنی، من بیشتر می‌خرم.

معظم‌له بیان داشتند: در دعای ختم قرآن، وجود مبارک امام سجاد(ع)، بیان بسیار عرشی از ذات مقدس خدا دارد. می‌فرماید: حالا كه قرآنِ خدای سبحان را خواندید، دارید دعا می‌كنید یك خصیصه‌ای خدا دارد كه این خصیصه برای دیگران ممنوع است، دیگران حق ندارند در معامله برادر مسلمانشان شركت كنند. كسی دارد معامله می‌كند چه خرید و فروش، چه اجاره و امثال ذلك كسی وارد معامله دیگری بشود بگوید من بیشتر می‌خرم یا بیشتر كرایه می‌دهم! اما ذات اقدس الهی به تمام ما در همه شئون وارد معاملات ما می‌شود، می‌گوید: این وقت، جان، عمر، زبان، گفتار و رفتار و كردار خود را به چه كسی می‌خواهی بفروشی؟! من بیشتر می‌خرم؛ این وقت را در راه من صرف بكن، من بیشتر می‌خرم. خیلی این بیان بلند است دعا می‌كند: «أَنْتَ الَّذِی زِدْتَ فِی السَّوْمِ»؛ این دعای ختم قرآن است یعنی این دعا فقط برای توست، تو وارد هر كاری می‌شوی می‌گویی به دیگری نفروش به من بفروش من بیشتر می‌خرم با اینكه انسان هرچه دارد عطای توست، تو كالای خودت را از ما می‌خری به بیشترین قیمت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha