جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ماذنی ، مدیر کل اداره ترویج پژوهش حوزه های علمیه کشور

حوزه/ حجت الاسلام مازنی، گفت: در طرح ارتقای مهارت‌های پژوهشی، طلاب موظف هستند طی ۴ سال، دوره‌های لازم پژوهشی شامل «روش مطالعه برای تحقیق»، «روش تحقیق مقدماتی»، «استفاده از فناوری اطلاعات در پژوهش» و «روش نگارش علمی» را طی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام مازنی، مدیر ترویج پژوهش حوزه‌های علمیه کشور، امروز در دومین جشنواره استانی علامه حلی، با بیان اینکه این جشنواره بنیه علمی‌پژوهشی طلاب جوان را تقویت کرده است، اظهارداشت: با برگزاری این جشنواره خیزشی بزرگ در امر پژوهش طلاب جوان اتفاق افتاد که ان‌شاءالله در نظر داریم با اجرای برنامه‌هایی گسترده، این خیزش علمی به تحولی نو در امر آموزشِ پژوهش‌محور منجر شود.

وی، یکی از کارکردهای مهم جشنواره علامه حلی را شناسایی نخبگان جوان عنوان کرد و گفت: از اهداف و سیاست‌های کلان جشنواره علامه حلی، شناسایی نخبگان و حمایت از آن‌ها، شناخت نیازمندی‌ها و توجه به اولویت‌های پژوهش بودند که خوشبختانه در استان خوزستان، ویژه برنامه‌هایی خاص با هدف شناسایی استعدادهای ناب در حال تدارک و اجراست.

مدیر ترویج پژوهش حوزه‌های علمیه، با اشاره به طرح‌های حوزه‌ برای رونق فعالیت‌های پژوهشی طلاب جوان، بیان داشت: «طرح تحقیقات کلاسی و اعمال ۵ نمره پژوهش در کارنامه تحصیلی طلاب»، «تدوین سر فصل مهارت‌های پژوهشی»، «راه‌اندازی کانون‌های علمی و نشریات علمی در مدارس» و «طراحی آیین‌نامه رتبه‌بندی پژوهشگران» بخشی از طرح‌های گسترده اداره ترویج پژوهش حوزه‌های علمیه است.

حجت‌ الاسلام مازنی، با اشاره به تدریس مهارت‌های پژوهشی در مدارس علمیه، اظهارداشت: در طرح ارتقای مهارت‌های پژوهشی، طلاب پایه ۲ تا ۵، طی ۴سال موظف هستند، دوره‌های لازم پژوهشی شامل «روش مطالعه برای تحقیق»، «روش تحقیق مقدماتی»، «استفاده از فناوری اطلاعات در پژوهش» و «روش نگارش علمی» را بگذارنند.

وی با بیان اینکه افزایش مهارت‌های پژوهشی استادان، یکی دیگر از برنامه‌های مهم اداره ترویج پژوهش حوزه‌های علمیه است، تصریح کرد: اداره ترویج پژوهش حوزه‌های علمیه، دستورالعملی مبنی بر برگزاری دو دوره عمومی و پیشرفته مهارت‌های پژوهشی را برای استادان طراحی کرده است و بر مبنای آن، همه استادان موظف هستند که مهارت‌های پژوهشی را طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده، طی کنند.

حجت الاسلام مازنی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تعداد مقالات ارسالی از طلاب خواهر و برادر به دبیرخانه استانی جشنواره علامه حلی، بیان داشت: از بین ۱۴۴۰ اثر ارسالی، یک هزار و ۲۳۱ اثر در قالب مقاله و مابقی نیز در قالب پایان‌نامه و کتاب ارائه شده است.

مدیر ترویج پژوهش حوزه‌های علمیه، به کلامی از امام خمینی(ره) مبنی بر «اگر تهذیب نباشد، علم توحید هم به درد نمی‌خورد» اشاره کرد و در پایان اظهار کرد: ان‌شاءالله پژوهش‌هایمان همراه با اخلاص در راستای توجه به اهداف عالیه انقلاب، نظام اسلامی و حوزه‌های علمیه باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha