پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، توجه به امر پژوهش در حوزه‌های علمیه را یکی از واجبات علمی خواند و تصریح کرد: اگر پژوهش نباشد، پیشرفت علمی هم حاصل نخواهد بود، چراکه فقط با آموزشِ پژوهش‌‌محور می‌توان به ابواب علم دست‌یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در اختتامیه دومین جشنواره استانی علامه حلی، با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره‌های استانی علامه حلی، اظهار کرد: خوشبختانه با برگزاری این جشنواره، شاهد رونق مضاعفی در حوزه‌های علمیه کشور به‌ویژه در استان خوزستان بودیم، به‌طوری که بر اساس آمار موجود، رتبه پژوهشی استان در زمینه تعداد مقالات ارسالی از ۹ به ۳ کشوری ارتقا یافت و این نشان از اهمیت جشنواره علامه حلی دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، توجه به امر پژوهش در حوزه‌های علمیه را یکی از واجبات علمی خواند و تصریح کرد: اگر پژوهش نباشد، پیشرفت علمی هم حاصل نخواهد بود، چراکه فقط با آموزشِ پژوهش‌محور می‌توان به ابواب علم دست‌یافت.

وی با ابراز نارضایتی از کم‌توجهی به پژوهش در مدارس علمیه، گفت: من از آنهایی که به امر پژوهش در مدارس علمیه کم‌توجه هستند، ناراحت و دلگیرم، چراکه پژوهش یکی از ارکان اصلی و عامل موفقیت طلاب در عرصه‌های گوناگون علمی است.

امام‌جمعه اهواز، پژوهش‌های علمی طلاب را توشه‌ای برای آخرت توصیف کرد و افزود: امروز وقتی سخن از شیخ مفید و علامه حلی می‌شود، دقیقاً از چه جنبه زندگی آنها حرف می‌زنیم؟ از انفاق و بخشش و حسن اخلاق یا از خدمات علمی و آثار مکتوب آنها؟؛ به همین دلیل، لازم است آموزش پژوهش‌محور در مدارس علمیه، بیش از پیش جدی گرفته شود.

آیت‌الله موسوی جزایری، «نهج البلاغه» را یکی از اعجاز امیرالمؤمنین(ع) و بالاترین افتخار شیعه عنوان کرد و اظهار داشت: تا به امروز در حوزه‌های علمیه که مروج فرهنگ علوی هستند، چه میزان کار پژوهشی در رابطه با «نهج البلاغه» شده است!؟؛ آیا تا به امروز توانسته‌ایم گنج‌های عظیم آن را با بهره‌گیری از پژوهش‌های کارآمد به جهان عرضه کنیم؟

امام‌جمعه اهواز، در پایان با بیان اینکه پژوهش و تحقیق از درخشش‌های علم است، گفت: مجاهدت علمی طلاب و دستیابی به مدارج عالی، نیازمند تلاش شبانه‌روزی همراه با پژوهش‌های میدانی گسترده است که باید این مهم در حوزه‌های علمیه نهادینه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha