شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
photoسید رضا وفایی استاد ملایر.jpg

حوزه/ حجت الاسلام وفایی گفت: هیچ یک از مذاهب اسلامی رقیب یکدیگر نیستند و با داشتن پیامبری واحد که به سوی یک قبله خداوند را می خوانند، دلیلی برای اختلاف و کینه ورزی نیست و هر جا که اختلافی وجود دارد، شیطان هم در آن جا حضور دارد.

حجت الاسلام سید رضا وفایی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به اهمیت وحدت در میان مذاهب اسلامی، گفت: جامعه اسلامی با تمسک به آموزه های پیامبر اسلام(ص) و ترویج مشترکات از اختلاف و چند دستگی پرهیز کنند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) همواره شیعیان را به رعایت ادب نسبت به دیگر مذاهب توصیه می کردند و علمای شیعه از جمله شیخ مفید، شیخ طوسی و سید مرتضی نماد وحدت در بین مسلمانان بودند.

استاد حوزه علمیه همدان افزود: مسلمانان همواره باید مواظب بوده که در جریان دشمن قرار نگرفته و با دور اندشی و درایت تعصب ها را کنار گذاشته تا به یک همگرایی جمعی در بین جوامع اسلامی برسند.

وی تصریح کرد: دشمن در میان مذاهب اسلامی توهم سازی کرده و با استفاده از اختلاف های آن ها بذر دشمنی و اختلاف افکنده تا با مشغول ساختن مسلمانان اهداف شوم خود را اجرایی کند.

حجت الاسلام وفایی اظهار داشت: علمای بلاد اسلامی با ابزار منطق و عقل و تعامل سازنده، باید درک مشترکی از دشمن مشترک جهان اسلام داشته تا بتوانند به یک همگرایی پایدار برسند.

وی بیان کرد: هیچ یک از مذاهب اسلامی رقیب یکدیگر نیستند و با داشتن پیامبری واحد که به سوی یک قبله خداوند را می خوانند، دلیلی برای اختلاف و کینه ورزی نیست و هر جا که اختلافی وجود دارد، شیطان هم در آن جا حضور دارد.

ااستاد حوزه علمیه همدان خاطرنشان کرد: نباید انتظار حمایت از دشمن داشت، چرا که منافع آن ها در حدف مسلمانان بوده که با ابزار تفرقه وارد عمل می شوند که جوامع اسلامی باید مرتب برنامه های خصمانه آن ها را رصد کنند.  

وی در پایان افزود: مردم مسلمان باید حساسیت های یکدیگر را درک کرده تا باعث تفرقه افکنی نشده و با درک متقابل و پرهیز از انجام کارهایی که به دور اسلام است موجب تثبیت وحدت در جوامع اسلامی شویم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha