پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام رضا بهرامی

حوزه/ حجت الاسلام بهرامی گفت: همان طور که همه مسلمانان رو به یک قبله نماز خوانده و پیامبر واحدی دارند بیانگر وحدت ریشه ای آن هاست که باید اختلافات خود را برادرانه در جمع دوستانه و دور از چشم دشمنان حل و فصل کنند.

حجت الاسلام رضا بهرامی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان٬ با اشاره به اهمیت وحدت در بین مذاهب اسلامی، گفت: قرآن کریم همه را به اجتماع و وحدت در زیر سایه اسلام دعوت کرده که باید نقشه راه مسلمانان جهان باشد.

وی افزود: همان طور که همه مسلمانان رو به یک قبله نماز خوانده و پیامبر واحدی دارند بیانگر وحدت ریشه ای آن هاست که باید اختلافات خود را برادرانه ٬در جمع دوستانه  و دور از چشم دشمنان حل و فصل کنند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه سفیران همدان ادامه داد: عالمان دینی وظیفه سنگینی نسبت به امر وحدت دارند، چرا که باید عوامل تفرفه افکن را شناسایی و مردم را از وجود آن ها آگاه سازند.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر قرآن کریم دین در نزد خداوند فقط اسلام است که مسلمانان باید حقیقت آن را درک کرده و از تفرقه پرهیز کنند تا با این کار اسلام راستین را به جهانیان معرفی کنند.

حجت الاسلام بهرامی گفت: همفکری دانشمندان٬ اندیشمندان و عالمان دینی بر مبنای اقتدار و تعالی جامعه اسلامی کمک بسیاری به امر وحدت می کند چرا که آن ها عامل بصیرت در جامعه هستند.

وی تصریح کرد: مسمانان باید به سیره نبوی بازگشته و با یک دیگر تعامل سازنده داشته باشند، چرا که تفرقه فقط به سود دشمنان اسلام از جمله اسرائیل است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه سفیران همدان بیان کرد: در طول تاریخ، اسلام های دروغین همواره در مقابل اسلام حقیقی قرار گرفته که با بصیرت و همگرایی مسلمانان نا کام مانده و نابود شدند.

وی در پایان افزود: علمای جهان اسلام همواره باید برنامه های خصمانه و تفرقه افکن دشمنان اسلام را رصد کرده و با ایجاد وحدت و یکپارچگی روز افزون، جامعه اسلامی را درمسیر رشد و تعالی قرار دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha