شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نمایشگاه «نواهای مقدس» ادیان ابراهیمی در یوتا برگزار شد

حوزه/ نمایشگاهی میان ادیانی با عنوان « نواهای مقدس؛ راهنمای گوش فرادادن به موسیقی پرستش» در کتابخانه دانشگاهی در شهر پرووو برگزار شد که هدف از آن نشان دادن نواهای مذهبی در ادیان سه گانه ابراهیمی است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی هارولد، یک کتابخانه دانشگاهی واقع در شهر پرووو در ایالت یوتای آمریکا، نمایشگاهی با عنوان «نواهای مقدس؛ راهنمای گوش فرادادن به موسیقی پرستش» برگزار کرده است. این نمایشگاه میان‌ادیانی، به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد که چگونه پیروان سه مذهب ابراهیمی اسلام، مسیحیت و یهودیت از صدا در پرستش پروردگار و نماز بهره می برند.

در این نمایشگاه، بازدیدکنندگان از کتابخانه عمومی هارولد بی.‌لی می‌توانند به انواع نواهای متعلق به ادیان ابراهیمی از جمله اذان گویی مسلمانان، آیات الهیات یهودی و آنتیفون‌های آوازخوانی مسیحیان گوش دهند در حالی که کلمات بر روی صفحه نمایشی مشاهده می شود. آنها، همچنین فرصتی به دست می آورند تا از سازه‌های هنری دانشجویان هنرهای تجسمی بازدید کرده و یک فیلم مستند ساخته شده توسط دانشجوی فیلم‌سازی را نیز تماشا کنند.

متون دینی باستانی از مجموعه ویژه این کتابخانه است. هدف از برگزاری این نمایشگاه ارزش نهادن به تفاوت‌ها و شباهت‌ها میان سه مذهب ابراهیمی بوده‌ است.

مدی بلونگیست، برگزارکننده این رویداد می‌گوید: اگر بیشتر موسیقی‌ها را دنبال کنید، متوجه می‌شوید که ریشه در مقدسات دارند. نواهای خدا ثبت شده به عنوان کتاب مقدس، احتمالاً، مقدس‌ترین صدا برای مسیحیان است و من، فکر می‌کنم تمایل به حفظ و پایداری این نواها، انگیزه هر سه دین در پرورش چنین سنت غنی شنیداری، برای صدها سال‌ بوده است. 

وی افزود: این تجربه می‌تواند بسته به اشتیاق تماشاگران از 5 دقیقه تا 1 ساعت باشد. نزدیک به پایان نمایشگاه، خود آنها می‌توانند انتخاب کنند که به چه نواهایی بیشتر گوش دهند و کدام نوا برایشان مقدس‌تر است. ما همچنین جلسات سخنرانی میان ادیانی نیز برگزار می‌کنیم که هدف ما ایجاد وحدت و همدلی در جوامع مختلف دینی است.

یک دانشجوی بازدیدکننده از این نمایشگاه، می‌گوید: با گوش دادن به نواها به این قطعیت رسیدم که سه مذهب ابراهیمی ارتباط بسیار نزدیکی با هم دیگر دارند و شباهت‌ها در چگونگی نشان دادن ابراز ارادت و پیروی بندگان از خداوند است.

این نمایشگاه قرار است تا 31 ژانویه 2018، یعنی به مدت 2 ماه، برپا باشد.

نمایشگاه «نواهای مقدس» ادیان ابراهیمی در یوتا

نمایشگاه «نواهای مقدس» ادیان ابراهیمی در یوتا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha