سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کانون های مساجد

حوزه/ ۲۴ هزار کانون مساجد در کشور وجود دارد گفت: در همین تعداد کانون، ۱۴ هزار کتابخانه نیز تاسیس شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین ارزانی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیتالله حسینی بوشهری عضو شورای عالی حوزه های علمیه، با ذکر این مطلب که 24 هزار کانون مساجد در کشور وجود دارد گفت: در همین تعداد کانون، 14 هزار کتابخانه نیز تاسیس شده است.

وی افزود: تمرکز اصلی کانون های فرهنگی در حوزه قرآن و عترت انجام شده است؛ یکی از فعالیت های شاخص کانون های فرهنگی، جشنواره مد هامتان است که در هفت حوزه از جمله حفظ، قرائت، ترتیل و تفسیر است.

رئیس دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد کشور بیان کرد: جامعه هدف این جشنواره در استان ها افراد  18 تا 30 سال و در هفت استان زیر سی سال است؛ امسال این جشنواره در استان ها برگزار می شود که امسال 17 هزار و 300 نفر در استان ها شرکت کردند.

وی گفت: هر ساله یکی از استان ها میزبان این مسابقات است و با توجه به اینکه مشهد در سال 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است این برنامه امسال در مشهد برگزار می شود.

حجتالاسلام والمسلمین ارزانی با اشاره به فعالیتهای ماندگاری قرآنی این مرکز گفت: در همین زمینه طرح تلاوت نور از 18 سال پیش از همین کانون های فرهنگی مساجد آغاز شد که هم اکنون در سراسر کشور در حال اجرا است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha