شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسلمان کانادایی به خاطر کمک به یک رهگذر جان باخت

حوزه/ یک جوان مسلمان کانادایی که هنگام خروج از مسجد به خاطر کمک به یک سالمند با دو جوان که او را مورد آزار و اذیت قرار داده بودند درگیر شده بود، با شلیک گلوله مهاجمان، جان خود را از دست داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، یک جوان مسلمان در شهر همیلتون کانادا که هنگام خروج از مسجد به خاطر کمک به یک سالمند رهگذر در یک درگیری با شلیک گلوله جان خود را از دست داد، به سبب شجاعتش مورد ستایش قرار گرفت.

یوسف الحسناوی هنگامی که همراه با برادرش مرکز اسلامی المصطفی را ترک می‌کرد با یک صحنه درگیری و زورگیری از پیرمردی در نزدیکی مسجد روبرو شد. او که سعی داشت به فرد قربانی کمک کند، درگیری جدیدی شکل گرفت و این جوان 19 ساله با شلیک گلوله جان خود را از دست داد. به گفته پلیس، ‌یک ساعت پس از انتقال به بیمارستان درگذشت. این جوان مسلمان، دانشجوی سال اول علوم پزشکی در دانشگاه بروک بود و قصد داشت در آینده پزشک شود.

استیو برزیک از اداره پلیس در این باره گفت: او جوان بسیار خوبی بود که همیشه در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت داشت و کشته شدن او یک فاجعه‌ است. او جوان بسیار شجاعی بود که سعی داشت اقدامی قهرمانانه انجام دهد که نتیجه آن تاسف بار بود.

وی افزود: او جلو رفت و تلاش داشت که وضعیت را آرام سازد و کار درستی انجام دهد.

در مراسم عزاداری که در مسجد المصطفی برای او برگزار شد، جامعه اسلامی از او به عنوان یک قهرمان جوان یاد کردند. طالب الجلیلی با ذکر خاطره‌ای از او گفت: پس از اینکه قرآن قرآئت کرد برای استراحت از مسجد بیرون رفت و در آن لحظه بود که با صحنه درگیری مواجه شد و دید که یک سالمند مورد آزار و اذیت دو جوان قرار گرفته است. او یک قهرمان بود و نتوانست از کنار این صحنه بی‌توجه عبور کند.

گروان فیرون رئیس دانشگاه بروک نیز با انتشار بیانیه‌ای نسبت به این حادثه ابراز ناراحتی کرد.

پلیس هنوز اطلاعات کافی در این باره به دست نیاورده و مظنونین و اسلحه را کشف نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha