جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مردی که قصد کشتار مسلمانان فلوریدا را داشت

حوزه/ یک مرد ۶۹ ساله آمریکایی که دارنده تعداد زیادی تفنگ و اسلحه‌های مرگبار بود و توطئه کشتار دسته جمعی مسلمانان مسجد شمال شرقی فلوریدا را در سر داشت، دستگیر شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از buzzfeed، یک مرد آمریکایی که برای کشتار دسته جمعی مسلمانان مسجد فلوریدا برنامه ریزی کرده بود، هفته گذشته دستگیر شد.

مایک ویلیامز، کلانتر منطقه جکسونویل در شمال شرقی فلوریدا، در اطلاعیه‌ای که منتشر شد، گفت: پلیس، ماه گذشته اطلاعاتی به دست آورد که اثبات می کرد، برناردینو بولاته 69 ساله، «احساسات شدید ضداسلامی» از خودش ابراز کرده و توطئه تیراندازی دسته جمعی به نمازگزاران مرکز اسلامی شمال شرقی فلوریدا را برنامه ریزی کرده است.

با توجه به پرونده های دادگاه، یک کارآگاه مخفی فیلیپینی‌تبار با وی ارتباط برقرار کرده و در محوطه تیراندازی محلی با او دوست شده است. بولانته، ضمن دوستی با وی، اعتراف کرده که به دلیل تیرخوردن از ناحیه کلیه، در فیلیپین مشکل پیدا کرده و مدعی شده، افسر پلیسی را که به او شلیک کرده، به قتل رسانده است. وی همچنین سلاح های آتش بار قدرتمند زیادی را در اختیار داشته است.

در یک گفت‌وگو میان کارآگاه مخفی و فرد مظنون، در حالی که هر دو از کنار یک مسجد عبور می کردند، وی اذعان کرده: قصد دارد به مسجد رفته و نمازگزاران آنجا را به قتل برساند.

براساس اسناد دادگاه، او حتی چگونگی دسترسی به مناره مسجد را نیز مشخص کرده و قصد داشته با استفاده از 5 اسلحه شکاری از بالای مناره به سوی مسلمانان تیراندازی کند. وی، بارها به این اقدام اعتراف کرده و در صفحه فیس‌بوک نیز به یک فرد علاقه مند به تسلیحات نظامی و دارنده رقم بالایی اسلحه معرفی شده است. وی، همچنین مطالب اسلام‌هراسی و تبلیغات ضداسلامی در صفحه فیس‌بوک خود گذاشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha