پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نهمین کنوانسیون بین‌المللی «مراجع صدور گواهینامه حلال»

حوزه/ نهمین کنوانسیون بین المللی «مراجع صدور گواهینامه حلال» سال ۲۰۱۸ میلادی توسط بنیاد توسعه اسلامی مالزی در شهر پوتراجایا و با هدف ترویج اقتصاد حلال در سطح جهانی و تقویت موقعیت مالزی در صنعت حلال برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، نهمین کنوانسیون بین المللی «مراجع صدور گواهینامه حلال» سال آینده میلادی در مالزی برگزار می‌شود.

این همایش توسط «بنیاد توسعه اسلامی مالزی» با همکاری «آکادمی بین المللی حلال در مالزی» قرار است در روزهای 1-3 آوریل 2018 در شهر پوتراجایای مالزی برگزار شود و  در این گردهمایی برنامه‌های پرمنفعت و به روز شده‌ای به منظور توسعه صنعت حلال در سطح بنیادین برای تمامی بازیگران و نقش آفرینان درنظر گرفته شده است.

این همایش سه روزه در مقایسه که با سال گذشته که تنها به صورت یک گردهمایی دو روزه مرتبط با اقتصاد اسلامی برگزار شده بود، توسعه بسیار بیشتری پیدا کرده است. هدف از برپایی آن توسعه مشارکت و همکاری نهادهای دخیل در امر ارائه گواهینامه حلال، علما وروحانیون، مفتی‌ها، نویسندگان و دیگر دست اندرکاران و نقش آفرینان صنعت حلال و همچنین ارائه نظرات و مقالات و نوآوری‌های جدید در این زمینه رو به رشد اعلام شده است.

کشور مالزی قصد دارد با برگزاری همایش‌های مشابه جایگاه‌ خود را در صنعت حلال تحکیم بخشد. افزایش صدور گواهینامه‌های حلال و اسلامی در سطوح بین المللی و اجرای سیستم‌ها و استانداردهای حلال در مالزی و دیگر کشورهای اسلامی و غیراسلامی از دیگر اهدف این رویداد اعلام شده‌اند.

در همایش سال آینده همچنین دومین برنامه توسعه بین المللی آموزش مهارت‌های حلال با یک جلسه آموزشی دیگر توسط بنیاد گردشگری اسلامی مالزی به هدف تقویت و گسترش این بخش و ارتقای مزایای بهینه و مطلوب برای مشتریان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha