پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم سالگرد یادبود قربانیان حمله تیراندازی به مسجد کبک برگزار می‌شود

حوزه/ مسلمانان شهر کبک، به زودی در سالگرد حادثه حمله تیراندازی به مسجد کبک که منجر به کشته شدن ۶ تن و زخمی شدن ده‌ها تن شد، مراسم یادبودی برای قربانیان برگزار می‌کنند که شامل دو نماز جماعت و دعای میان ادیانی خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، شهر کبک در کانادا مراسم سالگرد یادبود قربانیان حمله تیراندازی مرگبار به مسجد کبک را برگزار می‌کنند. با گذشت یک سال از حمله به مسجد کبک و تیراندازی مرگباری که منجر به کشته شدن 6 تن و زخمی شدن ده‌ها تن شد، مسلمانان این شهر، قصد دارند مراسم یادبود و دو نماز جماعت برای قربانیان برگزار کنند.

در روزهای پیش از مراسم یادبود، دو مراسم نماز جماعت جداگانه در این شهر برگزار خواهد شد. به گفته برگزارکنندگان هدف از این مراسم حمایت از خانواده‌های قربانیان و بازماندگان این حادثه تلخ در 29 ژانویه است.

نخستین نماز جماعت در 26 ژانویه 2018 در مسجد کبک، جایی که این حادثه تیراندازی رخ داد، برگزار می‌شود که این رویداد در پشت درهای بسته خواهد بود.

دو روز بعد نیز نماز جماعت میان ادیانی به منظور بزرگداشت شهدا و ایجاد وحدت و همدلی میان مردم، در سالن همایش‌های «اکسپوسیت» برگزار می‌شود و از تمامی مردم برای حضور در این مراسم دعوت شده است. در مراسم یادبود، از تمامی شهروندان کبک دعوت شده تا در راهپیمایی سکوت به سوی مسجد شرکت کرده و گل و شمع برای قربانیان قرار دهند.

بوفلدجا بنابالله، یکی از بنیان‌گذاران این مسجد، می‌گوید: امیدوارم این رویداد در نزدیک‌سازی مردم به همدیگر مؤثر باشد. ما به یاد خواهیم داشت و دست دعا به سوی خدای متعال بلند می‌کنیم تا به قلب ما ترحم عطا کند تا بتوانیم فردای مستحکم‌تری داشته باشیم.

لازم به ذکر است: عامل این تیراندازی مرگ‌بار، هم‌اکنون متهم به 6 فقره قتل درجه 1 و 5 فقره اقدام به قتل با استفاده از یک سلاح مرگ‌بار شده و درحال حاضر منتظر دادگاه است.

در حالی که این جنایت به وضوح، اسلام‌هراسی و با انگیزه نژادپرستی انجام شده بود، دادستان حاضر نشد اتهام «تروریستی» برای مجرم درنظر بگیرد.

 یادبود قربانیان حمله تیراندازی به مسجد کِبِک

 یادبود قربانیان حمله تیراندازی به مسجد کِبِک

 یادبود قربانیان حمله تیراندازی به مسجد کِبِک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha