پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
گروه های تکفیری

حوزه/ امام جمعه موقت مهاباد گفت: در سال های اخیر با ظهور گروه‌های افراطی و تکفیری، دیدگاه جهان غرب به دین اسلام و مسلمانان منفی شده است و سیاست مداران فاسد و جنایت کار غربی نیز از این فرصت استفاده کرده و تلاش دارند تا میان مسلمانان تفرقه افکنی کنند، لذا مقابله با این نیت شوم نیاز به ایجاد وحدت در زیر سایه قرآن کریم است.

ماموستا یحیی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با تبیین راهکارهای تثقویت وحدت پیروان مذاهب اسلامی، اظهار داشت: در جامعه ای که دشمن در آن نفوذ کرده باشد، وحدت و همدلی جای خود را به تفرقه، جنگ و ستیز خواهد داد، بنابراین مبلغان دینی در این میان نقش مهمی را برعهده دارند و این افراد در خط مقدم دفاع از همبستگی اسلامی و وحدت قرار دارند.

وی افزود: خداوند متعال در دین اسلام مسلمانان را به وحدت دعوت کرده است و دفاع از ایجاد وحدت در میان امت اسلام از اعمال مهم پیامبر اکرم(ص) به شمار رفته است، آنچنان که با حضور ایشان در شهر مدینه بسیاری از اختلافات بین طوایف آن زمان از بین رفت.

امام جمعه موقت مهاباد خاطر نشان کرد: در سال های اخیر با ظهور گروه‌های افراطی و تکفیری، دیدگاه جهان غرب به دین اسلام و مسلمانان منفی شده است و سیاست مداران فاسد و جنایت کار غربی نیز از این فرصت استفاده کرده و تلاش دارند تا میان مسلمانان تفرقه افکنی کنند، لذا مقابله با این نیت شوم نیاز به ایجاد وحدت در زیر سایه قرآن کریم است.

وی تصریح کرد: تمسک به نبی مکرم اسلام(ص) که برای همه انسان ها رحمهَ للعالمین و نماد صلح و دوستی است، می تواند برای مسلمین همدلی و اتحاد را رقم بزند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha