چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: علمای اسلام باید با روشنگری اسلام ناب محمدی را از اسلام آمریکایی جدا کرده و پیامبر گرامی اسلام را به‌ عنوان یک الگوی واقعی رحمت و مهربانی به جهانیان معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) در ساری برگزار شد، از نبی مکرم اسلام به عنوان آیینه تمام نمای اسلام یاد کرد و با بیان این که امروز پیامبر گرامی اسلام بهترین معیار برای جامعه اسلامی است، گفت: پیامبر گرامی اسلام با هدایت بشر از گمراهی به سوی نور ایمان، دین اسلام را به عنوان کامل ترین و تعالی بخش ترین دین در جهان معرفی کردند.

وی در ادامه سخنان خود به نقش علمای دین در کاهش تنش ها و مشکلات در میان امت اسلامی اشاره کرد و گفت: علمای اسلام باید با روشنگری اسلام ناب محمدی را از اسلام آمریکایی جدا کرده و پیامبر گرامی اسلام را به‌عنوان یک الگوی واقعی رحمت و مهربانی به جهانیان معرفی کنند.

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران با بیان این که وحدت، اتحاد سياسي و همدلي مسلمانان يکي از مهم ترين راهبردهاي امروز دنياي اسلام است و پيروزي هاي اخير جبهه مقاومت در مناطق غرب آسيا برگرفته از همين وحدت و همدلي است و بايد به عنوان يک الگو براي ساير کشورهاي اسلامي معرفي شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح اختلاف بين ملت های مسلمان و دولت هاي اسلامي مهم ترين کيد دشمنان است که مي خواهند با آتش افروزي و جنگ و خونريزي در منطقه به اهداف و منافع خود در اين منطقه دست يابند و نفوذ کنند.

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران در بخش ديگري از سخنان خود ضمن اشاره به ريشه هاي ديني و قرآني وحدت تصريح کرد: مسلمانان در بسياري از موارد با هم اشتراکاتي دارند که بسيار هم حائز اهميت است و بايد با تقويت اين اشتراکات زمينه همدلي و اتحاد بين شيعيان و برادران اهل تسنن فراهم شود.

وی ضمن اهميت به آموزه هاي اسلام حول نبي مکرم اسلام(ص) در دنياي اسلام و اتحاد و همدلي و برادري مسلمانان در شرايط بسيار حساس منطقه و جهان اسلام بيان داشت: مستکبرين عالم با پرورش داعش و جريان هاي تکفيري و وهابي در منطقه درصدد تخريب چهره اسلام در جهان هستند که بايد با هوشياري و بصيرت مسلمانان در برابر اهداف شوم آنان ايستادگي کرد.

حجت الاسلام شکريان همچنین با اشاره به موج بيداري اسلامي در سال هاي اخير در برخي کشورهاي اسلامي اشاره کرد و خاطر نشان کرد: نقطه مقابل وحدت در جوامع اسلامي تفرقه و اختلاف است که آفت امروز برخي جوامع اسلامي است و برخي کشورهاي مرتجع عربي هم به آن دامن مي زنند.

عضو شوراي فرهنگ عمومي مازندران در ادامه اتحاد را از مهم ترين ارکان پيشرفت و توسعه کشورهاي اسلامي دانست و اظهار داشت: اتحاد از مهم ترين لوازم پايداري در جهان اسلام است که بايد با وحدت و انسجام براي عظمت و سربلندي  دنياي اسلام و نظام اسلامي تلاش کرد و بايد روز به روز انسجام و برادري در دنياي اسلام افزايش پيدا کند.

مديرکل تبليغات اسلامي مازندران با بیان این که با تولد پیامبر گرامی اسلام، بشریت به مرحله جدیدی پا نهاد و سیر تکاملی خود را طی کرد و به اوج قله کمال و سعادت دست یافت، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام آخرین پیامبر و نبی خدا است و بعد از ایشان هیچ پیامبری متولد نشد و بشر راه‌های ترقی را با پیامبر در گذشته طی کرده است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این‌که ولادت پیامبر گرامی اسلام، ولادت رحمت و عطوفت، مهربانی و همزیستی بود، گفت: تولد پیامبر زمینه ساز و مقدمه یک حکومت اسلامی آن هم حکومتی ناب بود که به دست ایشان رقم خورد.

وی با اشاره به این که با تولد پیامبر گرامی اسلام جهان بشریت در مرحله جدیدی از زندگی قرار گرفت، تصریح کرد: اما متأسفانه بشر این مسأله را درک نمی‌کرد و تنها پیامبر اکرم (ص) و خداوند از آن آگاه بودند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه سخنان خود گفت: علمای اسلام باید با روشنگری اسلام ناب محمدی را از اسلام آمریکایی جدا کرده و پیامبر گرامی اسلام را به‌عنوان یک الگوی واقعی رحمت و مهربانی به جهانیان معرفی کنند.

حجت الاسلام شکریان در پایان گفت: اگر امروزه بتوانیم اسلام واقعی و ویژگی‌های نبی مکرم اسلام(ص) را به جهانیان معرفی کنیم، بزرگ‌ترین خدمت را به بشریت کردیم و زمینه را برای بسط و گسترش عدالت و مهرورزی فراهم کرده‌ایم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha