جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله تسخیری

حوزه/ رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سنت نبوی و وحدت پایه های تمدن اسلامی اند، گفت: بر اساس آیات قرآن، تفرقه کاملا از نظر اسلام مردود و به عنوان بخشی از غذاب امت ذکر شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محمد علی تسخیری، امروز در سی و یکمین کنفرانس وحدت اسلامی، در تهران با تاکید بر این که همه مؤلفه های تمدن اسلامی بر وحدت اسلامی تأکید دارند، گفت: طبق آیات قرآن اساس و پایه تمدن اسلامی وحدت است و سنت نبوی دومین پایه تمدن اسلامی قلمداد می شود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ادامه داد: در آیات مختلف قرآن به راه هایی که منجر به وحدت می شود اشاره شده است و محور آن در آیه «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» آمده است؛ بر اساس آیات قرآن، تفرقه کاملا از نظر اسلام مردود و به عنوان بخشی از غذاب امت ذکر شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان در دنیای کفر با یکدیگر متحد هستند و وحدت ما را نشانه گرفته اند تا اسلام را نابود کنند، گفت: ما باید با یکدیگر انس و الفت داشته باشیم تا بتوانیم در برابر این خطر متحد شویم.

آیت الله تسخیری در ادامه به ابعاد توحید از جمله بعد مفهومی  و عاطفی آن اشاره کرده و گفت: امت اسلامی باید به انسان های پرهیزگار عشق بورزند و در بین خود با عشق و محبت رفتار کنند، چراکه کل قوانین اسلامی بر اساس محبت و وحدت است.

مشاور مقام معظم رهبری در ادامه تاکید کرد که باید آثار تمدن اسلامی را در میان خود مطرح کنیم و در مورد آن بحث و مذاکره کنیم تا زمینه برای تحقق وحدت اسلامی فراهم شود، تصریح کرد: ما به عنوان امت اسلامی که یک امت میانه رو هستیم، الگویی برای تمدن بشر دوستانه که به دنبال آن هستیم به کل کشورها ارائه کنیم.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: ما امروز می بایست به دنبال تمدن نوین اسلامی باشیم تا بتوانیم برای وحدت میان خود برنامه ریزی و آیه های قرآن را اجرا و در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha