چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسینی خراسانی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: حوزه علمیه برای اجرای سیره نبوی درجامعه لازم است همه تلاش خود را بکار گیرد تا ابتدا اخلاق و سیره نبوی را در خود تجلی دهد وبعد در جامعه ترویج کند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی پیش از ظهر امروز در مراسم جشن  سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) که باحضورآیت الله العظمی مکارم شیرازی و اقشارمختلف مردم در مدرسه امیرالمؤمنین(ع) درقم برگزار شد،  با اشاره به ولادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: پیامبر(ص) بزرگ شخصیت دین اسلام بودند و با حضور خود در شبه جزیره عرب مردم را از جهالت بیرون آوردند.

عضو جامعه مدرسین اظهار داشت: خدا برمردم شبه جزیره به برکت رسول الله(ص) منت گذاشته و آنها را از گمراهی و نابودی نجات دادند.

 این استاد حوزه افزود: در عظمت و بزرگی پیامبر(ص)  همین قدر بس که دوست و دشمن بر عظمت و اخلاق اعتراف کرده اند.

وی افزود: رسول الله بزرگ پرچم دار اسلام و متحول کننده مردم از انواع رزائل ضد اخلاقی و ضد ارزشی است.

 حجت الاسلام والمسلمین  حسینی خراسانی  گفت: پیامبر(ص) با حضور خود جنگ های صد ساله را که بین دو قوم و عشیره بزرگ اوس و خزرج بود از بین برد و برای آنها امنیت  وسلامت و آرامش ورحمت به ارمغان آورد.

عضو جامعه مدرسین افزود: پیامبر(ص) تحول دومی که ایجاد کردند،جلو گیری از فرهنگ ضد اجتماعی وانسانی زنده به گور کردن دختران بود.

این استاد حوزه گفت: پیامبر(ص) پا به میان قومی گذاشتند که اصلا بویی از انسانیت نبرده بودند وعلم و امنیت و دانش اثری نبود ولی پیامبر(ص) با حضور خود مشکلات جامعه را ازبین بردند.

وی اظهارداشت: برای همین مسئله بشریت مدیون پیامبر(ص) است و حتی حوزه های علمیه این گونه است و حوزه ها باید در صدر پیروی از سیره عملی و اخلاقی اهل بیت(ع) باشد.

 این استاد حوزه گفت: در شرایطی قرارداریم که جامعه ودنیا ازاخلاق و سیره نبوی  فاصله گرفته است و اساسا عمده مشکلات جامعه به دلیل فاصله گرفتن ازاخلاق وسیره پیامبر(ص) ونادیده گرفتن وصیت پیامبر(ص) درمورد اهل بیت(ع) و فقه و مکتب ناب اسلام ناب است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی افزود: حوزه برای اجرای سیره نبوی درجامعه لازم است همه تلاش خود را بکار گیرد تا ابتدا اخلاق و سیره نبوی را در خود تجلی دهد وبعد در جامعه ترویج کند.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha